۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۰۶۵۸۰
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور:

نماز عامل حفظ هویت مسلمانان در خیزش‌های مردمی منطقه است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور به تأثیرگذاری نماز در بیداری اسلامی در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: نماز در نهضت‌های اخیر منطقه هویت مسلمانان را حفظ کرد.
حجت الاسلام کلباسي، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین کلباسی، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور روز گذشته در گردهمایی مسؤولان ستاد اقامه نماز استان، نماز و زکات را دو بال و پایه اصلی تربیت اسلامی جامعه معرفی کرد و گفت: نماز کانال ارتباطی انسان با خدا محسوب می‌شود ولی زکات یک کانال برای شناخت و رفع مشکلات محرومان و فقرای جامعه است.

وی خاطر‌نشان کرد: در قرآن کریم 32 مرتبه کلمه نماز و زکات توام با هم آمده که این مهم بیانگر اهمیت و جایگاه ویژه این دو فریضه الهی را می‌رساند و اگر نماز انسان همراه با پرداخت زکات نباشد هیچ اجری نزد خداوند سبحان ندارد.

حجت الاسلام کلباسی با تاکید بر این که در انجام همه امور از جمله کسب و کار، تجارت، میدان جنگ، و تربیت به اهمیت اقامه نماز پرداخته شده است، ادامه داد: کل هستی با نماز در ارتباط است و بدون شک نماز باعث امنیت فرد و جامعه می‌شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: نماز پایه‌ای است که بسیاری از موارد را می‌توان با آن بنا کرد و حضور در نماز جماعت سبب سعادت دنیا و آخرت می‌شود که می‌طلبد در جامعه اسلامی اقامه نماز مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام کلباسی ادامه داد: در جامعه اسلامی که بسیاری جامعه ای زنده و پویا است باید ضمن اهمیت دادن به اقامه نماز اول وقت این مسأله مهم را نیز به دیگران متذکر شویم چراکه اقامه نماز اصل وجود عبادت و بندگی است و موجب به کمال رسیدن انسان می شود.

وی، نماز را سد محکمی در برابر هر گونه انحراف و معصیت دانست و خاطرنشان کرد: آنچه می‌تواند جامعه، جوان و خانواده را در مقابل انحرافات، گمراهی‌ها، عرفان‌های نوظهور، مکاتب انحرافی، بی‌هویتی و ده‌ها مسأله دیگر حفظ کند، نماز است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که نماز موجب کاهش گرفتاری‌های روحی و روانی می‌شود، تصریح کرد: ما هنوز نماز را نشناخته‌ایم که چه اثراتی دارد و در عصری که جامعه‌شناسان مانده‌اند که در مقابل هجوم تبلیغی غرب چه باید کرد، نماز به کمک مردم می‌رسد.

حجت الاسلام کلباسی در ادامه سخنان خود همچنین به تأثیرگذاری نماز در بیداری اسلامی در خاورمیانه اشاره کرد و افزود: در نهضت‌های اخیر منطقه نیز این نماز است که هویت مسلمانان را حفظ کرده و نماز و مسجد به فریادشان رسیده است.

استاندار قزوین نیز در ادامه این مراسم گفت: ماه مبارک رمضان بهترین زمان برای ترویج فرهنگ اقامه نماز است، زیرا رمضان ماه قرآن و بهترین ماه برای پرداختن به این فریضه مهم محسوب می‌شود.

احمد عجم، استاندار قزوین افزود: اگر مروری در قرآن داشته باشیم، به خوبی مشاهده می‌کنیم که در همه جا به اقامه نماز سفارش شده که این اهمیت نماز را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت اقامه نماز و اجر فعالان این عرصه تصریح کرد: کسانی که در زمینه برپایی و اقامه نماز فعالیت می‌کنند باید بدانند که اجر و ثوابی که آنان در پیشگاه الهی دارند با هیچ عمل دیگری قابل برابری و قیاس نیست.

استاندار قزوین ادامه داد: اقامه نماز سبب می‌شود که انسان‌ در مسیر صحیح پرستش پروردگار یکتا قرار گیرد و راه مستقیم و صحیح را طی کنند.

استاندار قزوین با اشاره به اهمیت توجه به مسایل تربیتی در جامعه اسلامی تاکید کرد: بدون اقامه نماز در جامعه اسلامی تربیت به آن معنای واقعی که مورد تاکید قرآن کریم است، محقق نمی‌شود.

عجم با بیان این که انسان با اقامه نماز به پله‌های رفیع و متعالی می‌رسد و با پرداخت زکات و انفاق کردن به رشد و کمال دست می‌یابد، ادامه داد: همه مسؤولان ستاد اقامه نماز باید به منظور احیای فریضه زکات و تعمیق آن در جامعه تلاش مضاعفی داشته باشند./950/پ202/س

ارسال نظرات