۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۰۶۶۲۸
همزمان با میلاد جوادالأئمه؛

پخش24 ساعته برنامه‌های شبکه استانی خراسان رضوی آغاز می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی از آغاز پخش 24 ساعته برنامه های شبکه استانی این استان همزمان میلاد مسعود جوادالائمه(ع) خبر داد.
حجت الاسلام نهاوندي نهاوندي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،حجت الاسلام علی نهاوندی، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی امروز در نشست مطبوعاتی خود اظهار داشت: برنامه های این شبکه استانی این استان، از 23 خردادماه به صورت 24 ساعته پخش می شود.

وی با اشاره به پیشینه و پشتوانه های غنی این شبکه گفت: شبکه استانی خراسان رضوی که جزو شبکه های سرآمد استانی قرار دارد، پس از پشت سر نهادن مراحل تأسیس، تثبیت، تولید هم اکنون در بخش تحول سعی دارد ظرفیت های متفاوتی را درون خود ایجاد کند.

وی با تأکید براینکه در دهه پیشرفت باید گام های بلندی را به سوی افق چشم انداز بیست ساله برداریم ابراز داشت: همجواری بارگاه مطهر امام هشتم(ع)، پذیرش بیش از 25 میلیون زائر داخلی و خارجی در سال، موقعیت ژئوپلتیک و استراتژیک، حضور نخبگان و مراکز مختلف علمی فرهنگی که همه در کنار هم در این سرزمین تمدن آفرین بوده اند، ما را بر آن داشت که از ریاست سازمان صداوسیما درخواست افزایضش تولید و پخش داشته باشیم که مورد موافقت واقع شد و ما هم اکنون با تکیه بر داشته های استانی در جهت تحقق این مهم گام برمی داریم.

حجت الاسلام نهاوندی با اشاره به اینکه پخش 24 ساعته برنامه های این شبکه، دو نیم میلیارد تومان هزینه در بر دارد گفت: نتایج نظرسنجی های مردمی، حمایت مسوولان استان و وجود ظرفیت های غنی علمی، فرهنگی و هنری در استان لزوم فعالیت شبانه روزی شبکه استانی خراسان رضوی را دوچندان می کند.

وی، مخاطبان بالای 60 درصد این شبکه را نشان دهنده توانمندی های این شبکه دانست و افزود: ما به شبکه استانی مستقل می اندیشیم ودر پی اثرگذاری برنامه های هستیم. این قابلیت در مجموعه ما وجود دارد که نه تنها مخاطب استانی بلکه مخاطب ملی و فراملی را نیز پوشش دهیم.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: این استان با توجه به ظرفیت های ویژه و منحصر به فرد آن در مقایسه با سایر استان ها باید به تولید آثار فاخر وهنرنمایی های متعدد شبکه در حد یک شبکه بزرگ ملی که رخدادهای مهم فرهنگی را رقم می زند، بیندیشد که در این راستا با مشارکت آستان قدس در حال تکمیل زیرساخت های لازم جهت پخش مستقیم نمازها و مناسبت های حرم مطهر از طریق صداوسیما هستیم.

حجت الاسلام نهاوندی با اشاره به توجه ویژه به شهرستان ها در افزایش پخش شبکه استانی ابراز داشت: مدیران استان باید به نحو مطلوب از این تحول بزرگ حمایت کنند چرا که این افزایش پخش، نمونه ای از حرکت جهادی و بستری مناسب برای تعامل وارتباط با مردم است.

وی، عدم تحمیل بودجه و منابع انسانی و امکانات گسترده در طرح افزایش تولید را، نشانه اقتدار رسانه ای شبکه خراسان رضوی دانست و افزود: از میان همه شبکه های استانی، بیشترین میانگین رضایت مخاطبان را دارد.

وی، سال 91 را سال شکوفایی این شبکه در تولید محتوا و آثار فاخر دانست و گفت: برای فعال کردن زیرساخت ها و حاصل شدن باور همگانی نسبت به توان شبکه استانی جهت تبدیل به شبکه ای ملی حداقل یک سال وقت لازم است.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی در پاسخ به خبرنگار رسا مبنی بر استفاده از ظرفیت های این شبکه جهت نشر فرهنگی رضوی خاطرنشان کرد: درصد بالایی از مستندها به بررسی آیین زیارت اختصاص دارد و از آنجا که حضرت رضا(ع) الگوی معرفتی ما است، همه برنامه های به نوعی در جهت تبیین سیره رضوی است. همچنین گروه معارف اسلامی و فرهنگ رضوی در این مرکز به طور ویژه ب اسن مساله متمرکز است.

حجت الاسلام نهاوندی با اشاره به اینکه سال 2015 سال مرگ آنالوگ نام گرفته است تصریح کرد: برای دیجیتال شدن برنامه پنج ساله داریم. اکنون هشت کانال به صورت دیجیتال در مشهد قابل دریافت است که در صدد توسعه ان به 16 کانال در شهرستان های بزرگ استان هستیم.

وی گفت: در بخش های متعددی، تولیدات مرکز، برون سپاری شده و از توانمندی های خارج سازمان بهره می بریم که از اصول مدیریتی محسوب می شود.

حجت الاسلام نهاوندی با اشاره به امکان دریافت این شبکه بر روی ماهواره ها ادامه داد: شبکه خراسان رضوی، پرچمدار افزایش تولید است و در صورت آغازبه کار ماهواره «ایران ست» در آینده نزدیک، یکی از شبکه هایی که جذابیت بین المللی دارد شبکه خراسان رضوی خواهد بود.

وی با اشاره به راه اندازی استودیوهای مجازی و سیستم play out در آینده نزدیک در این مرکز، در خصوص انعکاس برخی مناقشات میان سازمان ها در این رسانه یاداور شد: دغدغه مردم، دغدغه رسانه نیز هست اما باید توجه داشت که وظیفه ما حفظ فضای عمومی جامعه از التهاب های مضر وبی فایده، نقد روشنگرانه، تبیین زوایا و روشن بینی است از سوی دیگر، رسانه وظیفه هدایت افکار عمومی را بر عهده دارد ونباید خنثی عمل کند.

در ادامه این نشست، محمد ثقفی، معاون امور سیمای خراسان رضوی اظهار داشت: در مجموع برای پخش 24 ساعته، 9 ساعت تولید پیش بینی شده که از این میان پنج ساعت برنامه زنده (که از نقاط قوت یک شبکه محسوب می شود) خواهد بود و سه برنامه جدید سیمای بامدادی، اشاره با رویکرد پاسخگویی به مشکلات مردم وسلام آقا نیز به برنامه های سیما افزوده می شود. همچنین چهار ساعت برنامه های تولیدی در ساختارهای ترکیبی، مستند ونمایشی، چهار ساعت تکرار برنامه های تولیدی و 10 ساعت پخش برنامه های تأمینی است.

وی افزود: با توجه به حضور زائران خارجی در استان، دو بسته خبری عربی در ساعت 10:30 و انگلیسی در پایان شب نیز به بخش های خبری اضافه می شود ودر مجموع 40 عنوان برنامه در 24 ساعت با تایم متوسط هریک 35 دقیقه پخش می شود.

ثقفی، نمایش دو فیلم سینمایی و دو سریال در هر روز را از دیگر برنامه های افزایشی این شبکه برشمرد و گفت: خراسان رضوی ظرفیت تبدیل به قطب انیمشین را دارد ودر صدد هستیم در تولید انیمیشن به سقف دو هزار دقیقه دست یابیم. انیمشین های شهید صیاد شیرازی، دیار خورشید وموری ودوستان هم اکنون در حال ساخت است.

وی با اشاره به تولید شش تله فیلم در این مرکز گفت: برخی تله فیلم های این شبکه از شبکه های سراسری سیما پخش می شود. همچنین دو کار الف ویژه (سریال 26 قسمتی شیخ عطار و گوهرشاد )نیز بااینکه در مأموریت استان ها قرار ندارد در دست ساخت است.

ثقفی خاطرنشان کرد: پخش 24 ساعته برنامه های شبکه استانی خراسان رضوی، در شب میلاد امام جواد(ع) از بامداد 24 خردادماه با حضور قائم مقام ومعاون استان های صداوسیما، نمایندگان مجلس، استاندار و سایر مسوولان استان آغاز می شود./930/پ203/س
ارسال نظرات