۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۱۰۶۶۲۹
آیت الله مدرسی:

سکوت در برابر ظلم دیکتاتورها از بزرگترین انحرافات است

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید کربلا، قرآن کریم را نقشه راه و کتاب نهضت و قیام توصیف کرد.
آيت الله سيد محمد تقي مدرسي از مراجع تقليد كربلا
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید «محمد تقی مدرسی» از مراجع تقلید شهر مقدس کربلا، روز گذشته در پایان درس خارج، با اشاره به قیام ملت های اسلامی گفت: هم اکنون شاهد جنبش عظیم ملت های اسلامی تحت عنوان بهار دموکراسی هستیم که در برخی از کشورها نظیر تونس و مصر به موفقیت رسیده اند. این قیام ها با وجود نقشه ها و برنامه های استکبار جهانی همچنان استوار بوده و به راه خود ادامه می دهند.

وی افزود: امت اسلامی در طول تاریخ به دلیل وابستگی به قرآن و سیره پیامبر اکرم (ص) و پیروی از اهل بیت (ع) توانسته است در برابر هجمه های خارجی و فتنه های داخلی مقاومت کند، قرآن کریم نقشه راه و کتاب نهضت و قیام است و مردان را در قالب یک امت پرورش می دهد و به همین دلیل است که نظام های دیکتاتور و سرکوب گر در برابر اراده امت ناکام مانده اند.

آیت الله مدرسی نسبت به گسترش ظلم و فساد در جوامع اسلامی هشدار داد و تصریح کرد: آیات قرآن کریم درباره سرگذشت پیامبران نشان می دهد که مردان خداوند متعال همواره در پی مبارزه با ظلم و فساد بودند و با فساد مالی، سیاسی و اخلاقی به شدت مبارزه می کردند، اگر امت اسلامی در برابر فساد گسترش یافته ایستادگی نکند باید منتظر فروپاشی جامعه باشند.

این مرجع تقلید بر لزوم مبارزه با ظلم و دیکتاتوری تاکید کرد و اظهار داشت: سکوت در برابر ظلم دیکتاتورها و سر تعظیم فرود آوردن در مقابل آنان از بزرگترین انحرافات است، همگان وظیفه دارند در برابر ظلم ایستادگی و ریشه ظلم و فساد را قطع کنند.

وی ملت عراق را به ایستادگی در برابر فساد مالی و اداری دعوت کرد و ادامه داد: ملت عراق باید بداند که نعمت آزادی را به راحتی بدست نیاورده است و باید بداند که اگر به خوبی از این نظام محافظت نکنند به زودی از این نعمت محروم خواهند شد.

آیت الله مدرسی تاکید کرد: شهروندان عراقی باید متحد و یکپارچه شده و در برابر فساد مالی، اداری و اخلاقی بایستند، همه ما موظف هستیم تا اصلاحات را از خود آغاز کرده و سپس به اصلاح محیط و جامعه اقدام کنیم./980/ب902/گ
ارسال نظرات