۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۰۶۸۱۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری محفل انس با قرآن در منطقه آزاد ارس و تولید ویژه برنامه «کعبه گونشی» در صدای مرکز آذربایجان شرقی از مهمترین اخبار کوتاه استان است.
 خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم معنوی محفل انس با قرآن که با استقبال گرم عاشقان پیام وحی در منطقه آزاد ارس همراه بود، با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط قاریان بین المللی کشور حاج احمد ابوالقاسمی و محمدرضا پورزرگری و با اجرای گروه تواشیح طارق بعد از نماز مغرب و عشاء شب گذشته در مسجد امام زمان(عج) جلفا برگزار شد.

امام جمعه شهرستان جلفا در سخنانی با بیان اینکه قرآن و ائمه معصومین(ع) هادیان بشریت هستند، افزود: خداوند متعال قرآن و ائمه معصومین(ع) را آشکارترین راه رستگاری بشریت بر روی زمین قرار داد تا همواره پیروان و دوستداران راه حق زیر سایه الطاف الهی قرار گیرند.

حجت الاسلام انتظاری ضمن تشکر از مدیران منطقه آزاد ارس به جهت برگزاری محفل باشکوه انس با قرآن، بر استمرار این گونه جلسات تاکید کرد و افزود: مناطق مرزی بیش از هر منطقه دیگری نیازمند برگزاری محافل مذهبی از جمله انس با قرآن و عترت هستند.

وی تلاوت آیات قرآن را موثرترین عامل پرورش روح و روان و نزدیکی به خداوند دانست و گفت: امروزه برای تغییر افکار جوامع بسوی پوچ‌گرایی و دوری از اعتقادات مذهبی روش‌های گوناگونی را به‌کار می‌گیرند.

یادآور می شود مراسم میلاد باسعادت امام علی(ع)نیز که در24 و 25 خرداد در پارک کوهستان ارس بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد، بصورت زنده از شبکه جام جم پخش می شود.

ویژه برنامه «کعبه گونشی» آماده پخش در صدای آذربایجان شرقی است

معاون صدای مرکز آذربایجان شرقی گفت: این برنامه مناسبت 13 رجب روز میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر در صدای آذربایجان شرقی آماده شده که از ساعت 9-12 قبل از ظهر روز پنج شنبه پخش می شود.

مهدی راثی تکریم شعائر دینی، تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت امیر المومنین علی(ع)، ترویج معرفت و حب مولای متقیان و پوشش مراسم جشن و سرور و ایجاد نشاط و شادابی را از جمله اهداف این برنامه اعلام کرد.

وی بیان فضایل ماه رجب، سنت حسنه اعتکاف ،بررسی ابعاد مختلف شخصیت حضرت امام علی (ع)، حضرت علی (ع) در فرهنگ و ادبیات آذربایجان و شان والای پدر و غیره را از جمله موارد مطرح در این ویژه برنامه مطرح کرد.

راثی ،اجرای موسیقی زنده، پوشش جشن و سرور برگزاری مسابقه در مورد امام علی (ع) را از دیگر موارد پیش بینی شده برای این ویژه برنامه اعلام کرد.

به گفته وی سایر برنامه‌های صدای مرکز نیز به فراخور موضوعات خود به این عید بزرگ می پردازد.

اعزام 150 مداح به مساجد آذربایجان شرقی

کارشناس تشگل های مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام اعتکاف و ماه رجب نزدیک به 150 نفر مداح به مساجد برگزاری مراسم اعتکاف اعزام خواهد شد.

فتح الله زاده با بیان اینکه اعزام مداح با هدف بستر سازی برای استفاده بیشتر از مراسم اعتکاف و برقرای ارتباط معنوی انجام خواهد شد، تصریح کرد: مداحان اعزامی اعم از خواهران و برادران بیش از 400 مورد برنامه اجرا خواهند نمود که 100 مورد در تبریز و 300 مورد نیز در شهرستان ها خواهد بود.

وی افزود: بیش از 120 نفر از این مداحان آقا و بقیه خانم هستند که در طول ایام اعتکاف به اجرای مداحی و برگزاری دعای کمیل، ندبه و ام داود خواهند پرداخت.

پرواز مستقیم تبریز به عتبات عالیات افزایش می‌یابد

مرتضی آقایی مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر تنها یک پرواز در هفته از طریق فرودگاه تبریز به مقصد عراق از استان آذربایجان شرقی به منظور انتقال زائران صورت می‌گیرد که این تعداد از 20 تیر ماه به دو پرواز در هفته افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: پرواز مستقیم تبریز بغداد به منظور انتقال مستقیم زائران آذربایجان شرقی به کشور عراق راس ساعت 8 صبح جمعه هر هفته با ظرفیت 160 نفر در قالب چهار کاروان به مقصد عراق صورت می‌گیرد./935/د103/س
ارسال نظرات