۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۱۰۶۹۳۰
استاد حوزه و دانشگاه:

اعتکاف فرصتی برای ظرفیت‌سازی در جهت عبودیت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: اعتکاف و اعمال معنوی دیگر فرصتی برای ظرفیت‌سازی و بالابردن استعدادها در جهت عبودیت و بندگی خداوند است.
حجت الاسلام نظري، استاد حوزه و دانشگاه تبريز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب، حجت الاسلام مجتبی نظری،استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در جشن بزرگ میلاد حضرت علی (ع) در سراب گفت: ماه رجب ماه پربرکتی است که مومنان باید از فیوضات و فضائل ان بی بهره نمانند.

وی با بیان فضلیت های مراسم معنوی اعتکاف و نیز اعمال ام داوود اظهارداشت: رجب ماه ولایت، شعبان ماه نبوت و رمضان ماه خداست.

حجت الاسلام نظری با اشاره به تفاوت در ظرفیت‌های هر انسان تصریح کرد: اعتکاف و اعمال معنوی دیگر فرصتی برای ظرفیت سازی و بالابردن استعدادها در جهت عبودیت و بندگی خداوند است.

این استاد حوزه و دانشگاه شرط حضور پر بار مؤمنان در محضر خدا را در شب قدر ماه رمضان بهره‌گیری وافر و اندوختن توشه معنوی از اعمال ماه‌های رجب و رمضان ذکر کرد و یادآورشد: هر فردی باید در حد توان و ظرفیتش خود را برای رسیدن به محضر خدا در ماه رمضان آماده کند.

استاد حوزه علمیه تبریز با اشاره به تعبیر حضرت آیت‌الله بهجت از گناه به مثابه مار تاکید کرد: انسان باید در هرحال خود را از گناه و انحراف دور نگه دارد و مواظب لغزش از صراط الهی باشد.

رئیس پشین نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز غرور و کبر را مهمترین عامل سقوط و انحراف دانست و ابراز داشت: آنچه که شیطان را بعد از 6هزار سال عبادت و بندگی از مقام مقربین به مرتبه مغضوبین پائین آورد همانا غرور و کبر بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز غرور و کبر عامل انحراف و سقوط انسان‌ها است و حتی کبر و غرور باعث طغیان برخی افراد در برابر ولایت می‌شود.

گفتنی است مراسم جشن میلاد حضرت علی(ع)به همت هیات رزمندگان اسلام سراب در مسجد امیرالمومنین(ع) این شهر برگزار شد./949/پ202/ع

ارسال نظرات