۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۰۷۰۸۷
قوچان و بناب؛

میزبان هجرت تابستانی طلاب حوزه علمیه مشهد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد از برگزاری چهاردهمین دوره تابستانی این مدرسه در شهرهای قوچان و بناب خبر داد.
حوزه علميه/1
حجت الاسلام محمد وفایی، مدیر مدرسه علمیه سلیمانیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اشاره به فرارسیدن ایام تابستان گفت: این مدرسه امسال نیز برای چهاردهمین سال متوالی، به مدت 40 روز برنامه اردوی تابستانی در مناطقی که آب و هوای مساعدی دارند برگزار می‌کند.

وی با اشاره به این‌که سلیمانیه از نخستین مدارس علمیه‌ای است که به حفظ قرآن کریم از سوی طلاب مبادرت ورزیده است، افزود: در برنامه تابستانی نیز برنامه حفظ طلاب ادامه می‌یابد، همچنین برخی دروس باقیمانده از سال تحصیلی، و نیازهای جانبی طلاب که در طول سال موفق به انجام آن نشده‌اند ارائه می‌شود.

حجت الاسلام وفایی، جبران خلأهای آموزشی و فرهنگی و دیدار با علما و اساتید برجسته کشور را از مزایای دوره تابستانی عنوان کرد و گفت: آنچه از بزرگان و علما به یادگار داریم این است که اصولا وقتی به نام تعطیلات نداشتند و اگر هم به دلیل گرمای هوا بخشی از تابستان را تعطیل می کردند، یادگارهای ارزشمند علمی، فکری و معموی به جا می گذاشتند.

مدیر مدرسه علمیه سلیمانیه با بیان این‌که برنامه تابستانی این مدرسه برگرفته از رهنمودهای رهبری و حرکت بزرگان حوزه است ابراز داشت: سال گذشته طلاب این مدرسه سفری گروهی به سوریه داشتند که خاطرات آن شامل دیدار با علما و حوزویان و دانشگاهیان سوریه توسط حجت الاسلام تیموری به صورت کتاب در دست چاپ است.

وی با اشاره به حضور 22 حافظ کل قرآن و بیش از بیست حافظ 20 جزء در این مدرسه خاطرنشان کرد: تعطیلات تابستانی در هر سال بهره‌ای خاص برای طلاب داشته که برترین آن حفظ قرآن و کار روی تفاسیر و مفاهیم قرآن بوده است.

حجت الاسلام وفایی یادآور شد: اردوی تابستانی امسال با حضور کلیه کادر و طلاب مدرسه در دو بخش در شهرهای قوچان و بناب با در‌نظر‌گرفتن ده روز تعطیلات میانی برگزار می‌شود. همچنین یکم تیرماه طلاب مدرسه به همراه خانواده به عتبات عالیات مشرف می‌شوند./930/پ202/س
ارسال نظرات