۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۰۷۱۳۶

مسابقات مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسابقات استانی مدیحه سرایی، همخوانی قرآن کریم، اذان و ابتهال در تبریز برگزار خواهد شد.
 تلاوت قرآن
حجت الاسلام حسین نوبری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با اعیاد شعبانیه مسابقات استانی مدیحه سرایی، همخوانی قرآن کریم، اذان و ابتهال در تبریز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این مسابقات به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در دو بخش خواهران و برادران زیر 16 سال(شکوفه‌ها) و بالای16 سال (بزرگسالان) برگزار می شود.

حجت الاسلام نوبری خاطر‌نشان کرد: علاقه‌مندان جهت شرکت در این مسابقات تنها تا سوم تیر ماه سالجاری فرصت دارند تا در یکی از بخش های این مسابقه معنوی نام نویسی کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به شرایط و ضوابط شرکت در این مسابقات اظهار داشت: علاقه مندان به شرکت در بخش مدیحه سرایی می بایست در یکی از موضوعات ‌مدح و منقبت ائمه اطهار به ویژه امام سجاد، بیداری اسلامی، وحدت، ظلم ستیزی و استکبار جهانی، و اهمیت جهاد در اسلام آثار خود را ارایه کنند.

وی تصریح کرد: در بخش همخوانی آیات نیز بایستی قطعه مورد نظر دارای استقلال معنایی از آیات قبل و بعد از آن باشد، افزون بر این‌که تاکید بر آیات مرتبط با موضوع بیداری اسلامی، وحدت، ظلم ستیزی و استکبار جهانی مورد نظر خواهد بود.

حجت الاسلام نوبری با اشاره به شرایط داوطلبان شرکت در بخش دعا و ابتهال افزود: شرکت کنندگان در این بخش باید ادعیه و مناجات های مؤثوره به ویژه فرازهایی منتخب از صحیفه سجادیه و دعای جامعه کبیره مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مسابقات تواشیح و ابتهال بدون محدویت سنی خواهد بود، گفت: مسابقات اذان تنها ویژه برادران در دو مقطع سنی زیر 16 سال(شکوفه ها) و بالای16 سال (بزرگسالان) خواهد بود.

گفتنی است، مسابقات خواهران روز شانزدهم تیر و برادران هفدهم تیر در تبریز برگزار می شود که به برگزیدگان هدایای نفیسی اهدا خواهد شد./935/پ203/س
ارسال نظرات