۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۰۷۱۵۷
روز دوشنبه؛

شماری از طلاب مدرسه علمیه اقلید فارس با آیت الله صافی گلپایگانی دیدار کردند

خبرگزاری رسا ـ شماری از طلاب و مسؤولان مدرسه علمیه جوادالائمه(ع) شهرستان اقلید با حضور در شهر مقدس قم با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دیدار و گفت و گو کردند.
آيت الله صافي گلپايگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماری از طلاب مدرسه جوادالائمه(ع)شهرستان اقلید از توابع استان فارس روز دوشنبه در سفر به شهر مقدس قم با حضور در دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت و گو کردند.

بر اساس این گزارش در این دیدار که پیش از ظهر دوشنبه و در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، ابتدا حجت الاسلام سید حسین تقوی دهاقانی مؤسس حوزه علمیه جواد الائمه و ام الائمه(ع) شهرستان اقلید گزارشی از فعالیت های مدارس علمیه خواهران و برادارن این شهر ارائه کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان اقلید با وجود اینکه محل تردد علما بوده است، متاسفانه فاقد مدرسه علمیه بود، ابراز داشت: از سه سال قبل با همفکری جمعی از دوستان به فکر راه اندازی و تاسیس مدارس علمیه و مرکزی به نام مدینه العلم امام علی(ع) که شامل 14 پروژه فرهنگی و مذهبی است، افتادیم.

مؤسس مدرسه علمیه خواهران و برادران شهر اقلید تصریح کرد: استاد سرای حوزه علمیه این شهر به نام امام صادق(ع) در راستای خدمت رسانی به اساتید مدارس علمیه شهرستان و دیگر شهرهای کشور تاسیس شده است.

حجت الاسلام تقوی دهاقانی با اشاره به راه اندازی و تاسیس مدرسه جواد الائمه(ع) ویژه برداران در شهر اقلید فارس ابرازداشت: این مدرسه علمیه سال دوم آن است و حدود 45 نفر در پایه های اول ودوم حوزه مشغول فراگیری علوم دینی و حوزوی هستند.

وی اضافه کرد: مدرسه ام الائمه(ع) که به منظور تحصیل طلاب خواهر تاسیس شده نیز سال سوم آن است و اساتید آن با ویدیو کنفرانس تدریس می کنند و هشتاد طلبه خواهر در پایه های اول، دوم و سوم مشغول تحصیل علوم دینی و حوزوی هستند.

حجت الاسلام تقوی همچنین تاکید کرد: عملیات احداث ساختمان جدید و مرکزی حوزه علمیه خواهران شهرستان اقلید از هفته آینده آغاز می شود و این ساختمان در زمینی به مساحت بیش از چهار هزار متر در دو طبقه احداث خواهد شد.

در ادامه این دیدار حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در سخنانی کوتاه به بیان نکات اخلاقی برای حاضران پرداخت و ضمن آرزوی توفیق برای طلاب و روحانیان حاضردر جلسه، آنها را به انجام درست وظیفه، نشر معارف اهل بیت و تلاش برای هدایت جامعه به ویژه نسل جوان تاکید کرد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات