۰۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۰۷۳۷۹
مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت:

نقش بازاریان در پیروزی انقلاب انکار‌نشدنی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه هریس گفت: بازاریان مؤمن و متعهد در طول تاریخ همواره در کنار روحانیت اصیل و مبارز بوده است.
حجت الاسلام قهرمان احمدي مشاور استاندار آذربايحان شرقي در امور روحانيت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،‌ حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت، امروز در گردهمایی اصناف و بازاریان هریس، اظهار داشت: آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطب های اقتصادی و دینی کشور همواره منشأ تحولات عظیمی بوده است.

وی با اشاره به نقش بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی خاطر‌نشان کرد: بازاریان مؤمن و متعهد در طول تاریخ همواره در کنار روحانیت اصیل و مبارز بوده اند و در مقاطع مختلف با تعطیلی حجره و مغازه، اعتراض خود نسبت به رژیم ستمشاهی را اعلام کرده اند.

حجت الاسلام احمدی وجود مساجد و حوزه های علمیه متعدد در قلب بازار آذربایجان و تبریز را نشان از عمق دین‌مداری بازاریان آذری دانست و گفت: در گذشته‌های نه چندان دور بازاریان خود طلاب حوزه های علمیه بوده اند و در کلاس درس علما و مجتهدین زمان شرکت کرده و آداب تجارت می آموختند.

وی عمران و آبادانی مساجد و دستجات حسینی بازار را نشانه ای از اخلاص اصناف اعلام کرد و گفت: بازار در نظام اسلامی صرفا بنگاه اقتصادی نیست، بلکه یک پشتوانه عظیم برای اسلام، قرآن و ترویج دین و اخلاق است.

امام جمعه هریس در ادامه خواستار فراگیری احکام دینی مربوط به تجارت از سوی بازاریان و صناف شد و تصریح کرد: رشد و تعالی بازار تنها در سایه عمل به احکام الهی محقق خواهد شد، در غیر اینصورت فساد اقتصادی، بنیان پولی و مالی افراد و کشور را بر هم خواهد زد.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت با بیان اینکه یکی از اهداف دشمن انحراف در عقاید دینی بازاریان است، اظهار داشت: استکبار جهانی با گسترش تفکرات سکولاریستی غرب، درصدد القای تفکرات سودجویانه در میان بازاریان است.

وی در ادامه با اشاره به سال جهاد اقتصادی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با تحریم اقتصادی در 32 سال گذشته به جایی نرسیده اند و امروز درصدد تغییر تفکر توسعه و تعالی میان نیروی کاری کشور هستند، غافل از مقام معظم رهبری امسال را سال جهاد اقتصادی و تلاشگران عرصه اقتصاد را مجاهدان فی سبیل الله خواندند./935/پ202/س

ارسال نظرات