۰۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۰۷۳۹۶
دبیر شورای عالی فرهنگی مسجد جمکران خبر داد:

برگزاری طرح چلچراغ با هدف ترویج آموزه‌های مهدوی در قم

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی فرهنگی مسجد جمکران گفت: امروزه بحث آخرالزمان و ظهور منجی در سطح دنیا مورد توجه همگان قرار گرفته و ما در نظر داریم با آموزش و آسیب شناسی مباحث مهدویت گامی در جهت خنثی سازی فعالیت‌های دشمنان در این عرصه برداریم.
حجت الاسلام مرتضي وافي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مرتضی وافی، دبیر شورای عالی فرهنگی و برنامه ریزی مسجد مقدس جمکران صبح امروز در مراسم افتتاحیه طرح چلچراغ گفت: این طرح یک سیر مطالعاتی و آموزشی در رابطه با مهدویت است که در چهل مسجد شهر قم برگزار می‌شود و موجب برقراری ارتباط مستمر با کانون‌های فرهنگی مساجد و هماهنگ‌سازی آنها می‌شود.

وی یکی از اهدافی که در این طرح پیگیری می‌شود را موضوع مدعیان دروغین و آخر الزمان عنوان کرد و اظهار داشت: امروزه بحث آخرالزمان و ظهور منجی در سطح دنیا مورد توجه همگان قرار گرفته و ما در نظر داریم با آموزش و آسیب شناسی مباحث مهدویت گامی در جهت خنثی سازی فعالیت های دشمنان در این عرصه برداریم.

دبیر شورای عالی فرهنگی و برنامه‌ریزی مسجد مقدس جمکران به دیگر فعالیت‌های فرهنگی در راستای این طرح پرداخت و تصریح کرد: درصدد برگزاری نمایشگاه کتاب مهدویت و فروشگاه کتاب با تخفیف ویژه در ایام نیمه شعبان هستیم.

حجت الاسلام وافی ساماندهی و هماهنگی رابطان و دبیر مهدویت را یکی از مهمترین کارهای طرح چلچراغ برشمرد و گفت: با برگزاری دوره آموزشی ویژه، رابط ها را برای فعالیت در این چهل مسجد آماده می‌کنیم.

وی تربیت مداحان مهدوی را به عنوان یکی دیگر از فعالیت های این طرح معرفی کرد و افزود: نوجوانان و جوانان مستعد را جهت قرائت دعا و توسل در این طرح شناسایی می کنیم تا در کلاس های آموزش مداحی شرکت کنند.

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام محمود نجاریان زاده، رییس اداره فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قم در رابطه با این طرح گفت: این جلسات می‌تواند برای نوجوانان شروع یک ارتباط صمیمی، مستمر و از روی آگاهی با امام زمانشان باشد.

وی در پایان گفت: چلچراغ بهانه‌ای است که درون جانمان چراغ‌هایی بیفروزد که آنچه در وهم نیاید آن شود./928/پ202/ع

ارسال نظرات