۰۵ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۱۰۷۵۸۸
آیت الله شبستری:

رضایت امام زمان با تبعیت از ولی فقیه زمان فراهم می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: انتظار امروز حضرت ولی‌عصر(عج) از شیعیان تبعیت و حمایت از نائب امام عصر است، حراست از حریم ولایت در شرایطی که استکبار جهانی به دنبال تضعیف جایگاه ولی فقیه است، از اوجب واجبات است.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار اعضای بنیاد فرهنگی و خیریه نیمه شعبان مسجد آیت الله انگجی تبریز اظهار داشت: افزون بر ادله عقلیه و روایات فراوانی که در کمتر موضوعی این قدر روایت وارد شده، مساله مهدویت ریشه ای قرآنی دارد.

وی خاطر نشان کرد: مرحوم علامه مجلسی در جلد 51 بحارالانوار 66 آیه قرآنی را مربوط به مساله مهدویت می داند، علامه سیدهاشم بهرانی نیز 132 آیه را با بهره مندی از روایات متعدد مربوط به مساله ظهور حجت و مهدویت اعلام می کند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به آیه 55 سوره نور ادامه داد: خداوند متعال در این آیه سه مطلب مهم را متذکر می شوند که اولین مورد بشارت خلیفه الهی بر روی زمین و دومین مساله وعده الهی در گسترش دین الهی در سراسر زمین است.

آیت الله شبستری تصریح کرد: سومین مساله وعده الهی در از بین بردن خوف و ناامنی بر روی زمین با ظهور حجت(عج) است، که در نهایت، نتیجه تنها عبادت الهی بر روی زمین خواهد بود.

وی با بیان این‌که با ظهور حضرت مهدی(عج) دین الهی به همراه امنیت کامل در سراسر دنیا گسترش خواهد یافت، گفت: امید است نهضت بیداری مردم منطقه، روز به روز در سراسر دنیا گسترش یابد و زمینه برای پذیرش حکومت عدل مهدوی فراهم شود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که علت اصلی قیام مردم کشورهای اسلامی مطالبه عدالت است، ادامه داد: هدف اصلی قیام یگانه منجی عالم بشریت نیز گسترش عدل و داد خواهد بود، از این رو دشمنان به دنبال انحراف در فرهنگ انتظار و مهدویت هستند.

آیت الله شبستری تصریح کرد: انتظار امروز حضرت ولی‌عصر(عج) از شیعیان تبعیت و حمایت از نائب امام عصر است، حراست از حریم ولایت در شرایطی که استکبار جهانی به دنبال تضعیف جایگاه ولی فقیه است، از اوجب واجبات است.

وی با بیان این‌که رضایت خاطر امام زمان(عج) با تبعیت از ولایت فقیه فراهم خواهد شد، گفت: دشمنان به ویژه جریان‌های انحرافی، بهائیت، منافقان و فرقه‌های ضاله به دنبال تضعیف ولایت هستند، فعالیت‌های فرهنگی بنیاد نیمه شعبان بایستی در دفاع از حریم ولایت در کنار ترویج فرهنگ مهدویت معطوف شود./935/پ202/س

ارسال نظرات