۰۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۰۷۶۱۰
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

مطبوعات نباید با برجسته سازی اخبار کم اهمیت موجب ناامیدی شوند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت حفظ اخلاق رسانه‌ای گفت: مطبوعات نباید با برجسته سازی اخبار کم اهمیت موجب ناامیدی شوند.
حجت الاسلام شاهچراغي، امام جمعه و نماينده ولي فقيه در سمنان


به گزارش خبرگزاری رسا، محمدجعفر محمدزاده، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز با حجت الاسلام و المسلمین سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، ضرورت توجه به اخلاق را انسان‌ساز خواند و با نامطلوب دانستن تکذیبیه‌ها افزود: درج تکذیبیه از کیفیت مطبوعات می‌کاهد از این رو رسانه‌ها باید به گونه‌ای عمل کنند که اخبار آنها هرگز تکذیب نشود.

وی با اشاره به حدیث «علیکم بصدق الحدیث و اداء الامانه»، از مطبوعات به عنوان حاملان امانت صدق و راستی یاد کرد و افزود: آنچه در اختیار مطبوعات است، امانتی است که با گفتار درست و راست ادا می شود.

امام جمعه سمنان با ذکر این مطلب که درج دروغ، حرام، اما درج هر نوع سخن راست نیز واجب نیست، تصریح کرد: از مطبوعات انتظار می رود که با برجسته سازی اخبار کوچک و کم اهمیت، موجب ایجاد یأس و ناامیدی نشوند.

محمدجعفر محمدزاده در این دیدار، گزارشی از روند کمی و کیفی مطبوعات استان ارائه و برخی از برنامه های این معاونت را برای ارتقاء شاخص های کیفی مطبوعات و خبرگزاری های کشور تشریح کرد.

وی توسعه مطبوعات تخصصی، نگاه ویژه به استانها و مطبوعات محلی و ایجاد توازن در اعطای امتیاز به نشریات سراسر کشور با تأکید بر توزیع عادلانه امکانات اطلاع رسانی را از برنامه های معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی ذکر کرد و افزود: تلاش معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی بر این است که آموزه های دینی در همة فعالیتهای مطبوعاتی کشور و در تمامی سطوح رسانه ای نمود عینی و اثربخش داشته باشد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار همچنین رسالت مطبوعات را ایجاد امید، نشاط و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه عنوان کرد و با تأکید بر ضرورت دستیابی به تهذیب رسانه ای مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی یادآور شد: همه تلاش همکاران ما در این دوره این است که به همراه کار حرفه ای، اخلاق رسانه ای نیز در جامعه مطبوعاتی کشور نهادینه شود.

محمدزاده افزود: گرچه گاهی بد اخلاقی ها از سایر حوزه ها به فضای رسانه ای کشور سرایت می کند، اما تمام تلاش ما این است که با همکاری و همدلی اصحاب مطبوعات، این موارد کمتر به عرصه رسانه ای رسوخ یابد./916/د101/ع

ارسال نظرات