۰۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۰۷۶۳۵
اندیشمند اسلامی مصر خواستار شد؛

حضور فعال شیعیان مصر در صحنه های سیاسی

خبرگزاری رسا ـ نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مصر از شیعیان این کشور خواست با تاسیس احزاب در صحنه های سیاسی حضور یابند.
محمد سليم العوا
به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد سلیم العوا» اندیشمند اسلامی و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مصر، روز گذشته در جمع طرفداران خود، نسبت به تلاش های دشمنان برای گسترش درگیری میان شیعیان و اهل سنت هشدار داد و گفت: برخی از گروه ها با تاکید بر اینکه بازگشت روابط مصر با جمهوری اسلامی ایران به گسترش تشیع در مصر منجر می شود در صدد ضربه زدن به وحدت میان مسلمانان این کشور هستند.

وی افزود: ملت مصر به عشق شدید به اهل بیت (ع) شهرت یافته است، به طوری که بسیاری از مورخان، مردم مصر را سنی های شیعه می نامند و به نظر بنده این امر کاملا صحت دارد.

العوا تصریح کرد: هر فردی که درباره تلاش شیعیان برای گسترش تشیع در جوامع سنی و برنامه های سنی ها برای گسترش مذهب اهل سنت در جوامع شیعه سخن می گوید تنها در پی انتشار فتنه و جنگ میان مسلمانان است.

اندیشمند اسلامی مصر با اشاره به تلاش های انجام گرفته برای ضربه زدن به وحدت اسلامی و سیاسی اظهار داشت: قیام ملت های عربی و انقلاب آنان علیه ظلم سبب گرایش عرب ها و مسلمانان به وحدت دینی و سیاسی شده است و این امر، ترس و هراس را در دل برخی از افراد بوجود آورده و به همین دلیل است که در پی ضربه زدن به وحدت اسلامی هستند.

وی شیعیان را به حضور در صحنه های سیاسی مصر دعوت کرد و ادامه داد: شیعیان باید در صحنه های سیاسی مصر حضور فعالی داشته باشند و نباید به دلیل اینکه توسط نظام سابق مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند عزلت نشینی را اختیار کنند.

محمد سلیم العوا با اعلام حمایت از تاسیس احزاب شیعه در مصر تاکید کرد: شیعیان در حال حاضر فرصت بسیار خوبی برای پیوستن به نظام سیاسی دارند و امیدوارم از این فرصت استفاده کنند./980/ب902/گ
ارسال نظرات