۱۰ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۰۷۸۱۹
در سالروز عید مبعث انجام شد؛

شماری از علمای شیعه و سنی هند با آیات صافی گلپایگانی و نوری همدانی دیدار کردند

خبرگزاری رسا ـ شماری از علمای شیعه و سنی کشور هند در سالروز مبعث پیامبر(ص) با حضور در شهر مقدس قم با حضرات آیات صافی گلپایگانی و نوری همدانی دیدار و گفت و گو کردند.
آيات عظام نوري همداني و صافي گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با سالروز مبعث حضرت رسول ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی(ص) شماری از علمای شیعه و سنی کشور هند با حضور در شهر مقدس قم با حضرات آیات صافی گلپایگانی و نوری همدانی دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدارها که در دفتر این دو مرجع تقلید برگزار شد، علمای شیعه و سنی کشور هندوستان با ابراز خرسندی از سفر به شهر مقدس قم و دیدار با حضرات آیات صافی گلپایگانی و نوری همدانی سالروز عید مبعث را به تمامی مسلمانان جهان تبریک گفتند.

علمای کشور هند با قدردانی از عنایت و توجه این دو مرجع تقلید به بیان دیدگاه های خود در خصوص وضعیت مسلمانان در کشور هند پرداختند.

تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و یکپارچگی و همچنین هوشیاری در برابر نقشه های دشمنان از دیگر مطالب مورد اشاره علمای کشور هند در دیدار با حضرات آیات صافی گلپایگانی و نوری همدانی بود.

در این دیدار حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداخت و با اشاره به وجود بیش از دویست میلیون نفر مسلمان در کشور هند، گفت: با وجود اینکه دولت این کشور لائیک است اما خوشبختانه مسلمانان زیادی در این کشور زندگی می کنند و به آموزه های دینی ملتزم هستند.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با اشاره به هجمه های دشمنان برای از بین بردن وحدت امت اسلام، تلاش برای اعتلای دین مبین اسلام را یک رسالت و اصل مهم برای تمامی شیعیان و اهل تسنن خواند.

وی همچنین حکومت آل خلیفه را حکومتی استبدادی توصیف کرد و گفت: متاسفانه مسلمانان این کشور در استضعاف هستند.

این گزارش حاکی است، علمای کشور هند همچنین با حضور در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به وحدت و ارتباط علمای کشورهای اسلامی اظهار داشت: مهمترین وظیفه علمای اسلام بیدار کردن مردم و ایجاد وحدت در بین آنها می باشد که این حرکت مقدمه ای برای ظهور امام عصر (عج) خواهد بود. /924/پ202/ج
ارسال نظرات