۱۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۰۷۸۲۷
مقتدی صدر:

ادامه حضور اشغالگران ننگ بزرگی برای کشور است

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق، ادامه حضور اشغالگران آمریکایی در خاک عراق را ننگ بزرگی برای این کشور توصیف کرد.
مقتدي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام «سید مقتدی صدر» رهبران جریان صدر عراق در پیامی با اشاره به اظهارات جیمز جفری، سفیر آمریکا در عراق مبنی بر موافقت 90 درصدی پارلمان با تمدید مدت حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق گفت: سفیر عراق تاکید کرده است که بیش از 90 درصد از نمایندگان پارلمان با تمدید مدت حضور اشغالگران در خاک عراق موافق هستند و تنها جریان صدر و بنده با این امر مخالفیم.

وی افزود: بنده و جریان صدر همواره با حضور اشغالگران در عراق مخالف بوده و هستیم و این امر را مایه عزت و افتخار می دانیم. در مورد موافقت سایرین، گروه های سیاسی باید پاسخگو باشند.

حجت الاسلام صدر تمدید حضور اشغالگران را مایه ننگ خواند و تصریح کرد: در صورتی که پارلمان با تمدید مدت حضور اشغالگران آمریکایی موافقت کند ننگ و ذلت بزرگی برای خود و کشور تا روز قیامت بوجود آورده اند و ما با شعار «هیهات منا الذله» در برابر این ذلت و خواری ایستادگی خواهم کرد.

گفتنی است سفیر آمریکا در عراق در گفت و گو با شبکه تلویزیونی العراقیه تاکید کرد که گروه های سیاسی عراق بر تمدید مدت حضور نیروهای آمریکایی در خاک این کشور اتفاق نظر دارند و تنها جریان صدر که ده درصد از پارلمان را در اختیار دارد و همچنین سید مقتدی صدر با ادامه حضور این نیروها در عراق مخالف هستند.

بر اساس توافقنامه ای که در سال 2008 میلادی میان بغداد و واشنگتن به امضا رسید نیروهای آمریکایی موظف هستند در پایان سال جاری میلادی به صورت کامل از خاک عراق خارج شوند.

در حالی که تنها چند ماه به پایان سال 2011 باقی است مقامات آمریکایی فشار شدیدی را بر دولت عراق برای ادامه حضور نیروهای خود آورده است.

گروه های سیاسی عراق همچنان درباره این موضوع به توافق نرسیده اند، لیکن سید مقتدی صدر تهدید کرد در صورت تمدید مدت حضور اشغالگران در خاک عراق، فعالیت های مسلحانه جیش المهدی (وابسته به این جریان) از سر گرفته خواهد شد و نیروهای آمریکایی با مقاومت شدیدی مواجه می شوند./980/ب902
ارسال نظرات