۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۰۷۹۹۹
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی:

دستگاه قضایی به شدت با متجاوزان به بیت المال برخورد می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: دستگاه قضایی با تمام توان و بدون اغماض در برابر متخلفان و متجاوزان به بیت المال ایستاده است.
قوه قضائيه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید محمدعلی موسوی، رییس کل دادگستری آذربایجان غربی، امروز در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان ابراز داشت: دستگاه قضایی با تمام توان و بدون اغماض در مقابل متخلفان ایستاده است و به هیچ وجه از اجرای قانون کوتاهی نخواهد کرد.

وی هدف از تشکیل جلسه را حفظ و حراست از بیت المال که متاسفانه به شدت مورد هجوم و تاخت و تاز افراد سودجو قرار گرفته است، دانست و گفت: خوشبختانه اقدامات موثر و فوری این شورا منجر به کوتاه شدن دست افراد سودجو از بیت المال شده است در غیر این‌ صورت امروز تعداد زیادی از اراضی ملی‌، اوقاف، شهرداری و دولتی در تصرف افراد سودجو قرار می‌گرفت.
 
رییس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی آذربایجان غربی با بیان این‌که دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید در حفظ و حراست از بیت المال باید احساس مسؤولیت داشته باشند، اظهار داشت: متأسفانه گاهی به سبب عمل‌نکردن به وظیفه در برخی از دستگاه‌ها عملکرد سایر ارگان‌ها نیز زیر سؤال می‌رود.

حجت الاسلام موسوی در ادامه با اشاره مبحث اختلافی میان اداره اوقاف و منابع طبیعی در‌‌باره اراضی خان تختی سلماس‌ اظهار داشت: این مشکل باید در محاکم قضایی مورد بررسی قرار گرفته و حل شود و ارگان مدعی مالکیت باید اسناد رسمی را به محاکم قضائی ارائه کند.

این مقام مسؤول با اشاره به موضوع دستور جلسه دوم مبنی بر اراضی چسبیده به محدوده قانونی شهر بیان داشت: در این زمینه دهیاران وظیفه جلوگیری از گسترش بی رویه و غیرقانونی را دارند و باید جلوی ساخت و ساز غیرمجاز را بگیرند.

این مقام قضایی در پایان با اعلام این‌که عدم احساس مسؤولیت از سوی افراد باعث تخریب بیت المال می‌شود، گفت: دادگستری آذربایجان غربی با تشکیل شعب ویژه‌ای و با آمادگی کامل پیگیر حفظ و حراست از بیت المال است.

در این جلسه شهردار ارومیه نیز با انتقاد از وضعیت کمیسیون ماده صد گفت: متاسفانه ماده صد از سوی شهرداری به محلی جهت قانونی کردن کارهای غیر قانونی تبدیل شده است.

عصمت پرست ادامه داد: متاسفانه در ماده صد کف جریمه را از متخلفین می گیرند و این در حالی است که باید چنان برخوردی صورت بگیرد که دیگر کسی جرات انجام دادن کار خلاف به ذهنش خطور نکند.

گفتنی است، جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی آذربایجان غربی با دستور جلسه بررسی اراضی خان تختی سلماس مورد اختلاف سازمان اوقاف و اداره کل منابع طبیعی استان و بررسی وضعیت اراضی چسبیده شده به محدوده قانونی که ساخت و ساز غیرمجاز صورت می گیرد در دادگستری استان آذربایجان غربی برگزار شد./936/پ202/س
ارسال نظرات