۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۰۸۰۴۳

گردهمایی فصلی روحانیان مستقر آذربایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین گردهمایی فصلی روحانیان و مبلغان مستقر استان آذربایجان شرقی در سال جاری برگزار شد.
اعزام مبلغ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز، امروز در گردهمایی فصلی روحانیان مستقر آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به فرا رسیدن اعیاد شعبانیه اظهار داشت: تبیین فضائل این ماه عزیز و زمینه سازی برای ورود به ماه مبارک رمضان از مهم‌ترین وظایف روحانیان مستقر در این ایام است.

وی با بیان این‌که هنوز پس از گذشت 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی نتوانسته ایم، فرهنگ مهدویت را به صورت صحیح در جامعه نهادینه کنیم، خاطرنشان کرد: ضرورت انتظار حجت و مقابله با شبهات القائی دشمنان در حوزه مهدویت وظیفه امروز روحانیت است.

مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز خاطر‌نشان کرد: استکبار جهانی به دنبال ضربه به باورهای مهدوی شیعیان است، چراکه رمز پیروزی ملت ایران انتظار و امید به ظهور یگانه منجی عالم بشریت است.

حجت الاسلام نظری با بیان این‌که دشمنان به دنبال انحراف در فرهنگ مهدویت هستند، ادامه داد: انحراف در فرهنگ مهدویت، انحراف در مسیر ولایت و رهبری نظام اسلامی را به دنبال خواهد داشت، دشمنان نظام به خوبی از جایگاه و نقش رهبر فرزانه انقلاب آگاهی دارند.

وی خواستار تبیین اهمیت مساله ولایت فقیه در ویژه برنامه های نیمه شعبان شد و گفت: ولایت فقیه در امتداد ولایت حضرت مهدی(عج) قرار دارد، روحانیت باید این مهم را یادآور شوند که کسی نمی‌تواند ادعای دوستداری امام زمان(عج) را داشته باشد، اما ولایت‌مدار نباشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که ولایت‌مداری مقدمه دوستداری اهل بیت عصمت و طهارت و حضرت حجت(عج) است، تصریح کرد: اگر به دنبال جلب رضایت حضرت مهدی(عج) بوده و به دنبال زمینه‌سازی برای ظهور آن امام بزرگوار هستیم، بایستی در میدان عمل، رهبری را تنها نگذاشت.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: برنامه‌ریزی دشمنان برای ضربه به اعتقادات مهدوی شیعیان حساب شده و بر اساس مقتضیات زمان است، نباید گوشه‌ای نشست و نظاره‌گر تحرکات ضددینی نظام سلطه بود.

وی با تاکید بر گسترش مطالعات فقهی‌ روحانیت در مسأله مهدویت‌ اظهار داشت: پاسخگویی به شبهات مهدوی و مقابله با جریان‌های التقاطی بدون پیش مطالعه و آمادگی ذهنی نه تنها کارساز نخواهد بود، چه بسا به دیگر باورهای دینی مردم نیز آسیب بزند./935/پ202/س
ارسال نظرات