۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۱۰۸۰۶۰

تشریح آخرین وضعیت مراحل ساخت ضریح امام حسین / عروس‌ و دامادی همه طلاهای خود را به ضریح اهدا کردند

خبرگزاری رسا ـ رییس هیات امنای ضریح در حال ساخت امام حسین(ع)، از اتمام کار ساخت ضریح جدید مطهر امام حسین در ماه های آینده خبر داد و گفت: ساخت این ضریح مقدس با توجه به ظرافت ها و دقت های صورت گرفته، نقطه عطفی در هنر اسلامی است.
کارگاه ساخت ضريح ابا عبدالله الحسين کارگاه ساخت ضريح ابا عبدالله الحسين


به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد، رییس هیات امنای ضریح در حال ساخت امام حسین(ع) شب گذشته در مراسم جشن میلاد امام سوم شیعیان که در محل کارگاه در مدسه معصومیه قم برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه، مراحل ساخت ضریح جدید امام حسین(ع) را تشریح کرد.

وی گفت: به دنبال پیگیری های بسیار زیاد و تحقیقات گسترده برای انتخاب عوامل و شیوه مناسب ساخت ضریح امام حسین(ع)، کارگاه ساخت ضریح مطهر از روز 14 خرداد سال 87 در محل مدرسه علمیه معصومیه قم برپا شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد بیان داشت: در این روز پیکره چوبی ضریح مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که اهدایی آستانه مقدسه آن حضرت و توسط اساتید نجار ساخته شده بود، در این مکان برپا شد.

وی با بیان اینکه حضور مردم شریف و عاشقان امام حسین(ع) در انجام این پروژه غیر قابل توصیف و چشمگیر بوده است، ابراز داشت: در هر نقطه ای از جهان که خبر ساخت ضریح مطهر منتشر شد شیفتگان و عاشقان اهل بیت و امام حسین(ع) به قدر توانایی خود در این امر خیر سهیم شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد تاکید کرد: مردم ولایی و متدین ایران اسلامی در این راه سنگ تمام گذاشتند و همچنین هدایایی از شیعیان، غیر شیعیان و حتی غیر مسملانان از قاره های مختلف جهان به کارگاه ساخت ضریح مطهر اهدا شد.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد خیر حتی به ما اجازه نداده اند که اسم و رسمی از آنها داشته باشیم، همچنین شمار زیادی از زوج ها و عروس های جوان تمام طلاهای خود را خرج ساخت این ضریح مطهر کردند.

رییس هیات امنای ضریح در حال ساخت امام حسین(ع) ابراز داشت: مردان و زنان عاشقی بودند که با وجود نیاز خود، خویشتن را غرق در محبت امام حسین(ع) کردند و پیرمردان و پیر زنان نیز اندوخته یک عمر خود را جهت ساخت این ضریخ مقدس و منور هدیه کردند.

وی افزود: بالاترین و والاترین دعایی که می‌توان برای این عاشقان اهل بیت و سیدالشهدا(ع) کرد، فراز آسمانی زیارت عاشور «اللهم اجعل محیای محیای محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد» است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در ادامه با اشاره به جزئیات فنی ضریح مطهر امام حسین(ع) ابراز داشت: عملیات قلم زنی ضریح از ابتدای سال 88 با حضور یک تیم از قلم زنان حرفه‌ای اصفهانی آغاز شد و در حال حاضر روزهای پایانی کار خود را می گذارند.

وی ادامه داد: عملیات زرگری، نصب و مونتاژ قطعات قلم زنی نیز آغاز شده که بخش هایی از آن به صورت موقت انجام شده و اقشار مختلف مردم می توانند در ایام بازدید از این پیشرفت‌ها دیدن کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد افزود: بخش قابل توجهی از تزیینات سقف داخل ضریح با استفاده از تلفیق هنر معماری سنتی و هنرهای مختلف از جمله معرق، گره چینی و یزدی بندی توسط اساتید فن از شهر شیراز اجرا شده و در حال حاضر رو به پایان است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: کار ساخت گوی و ماسوله که عناصر تشکیل دهنده پنجره های ضریح مطهر امام حسین(ع) است نیز به اتمام رسیده و کار نصب آن انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات و هماهنگی های انجام شده به منظور زیارت علاقه مندان از ضریح در حال ساخت سیدالشهدا(ع) اظهارداشت: ارادتمندان و شیفتگان به امام حسین(ع) می توانند از روزهای سه شنبه تا پنج شنبه هفته جاری از صاعت 9 صبح تا 9 شب برای زیارت ضریح و اطلاع از پیشرفت و روند کار به محل کارگاه ضریح در حال ساخت به مدرسه علمیه معصومیه واقع در ابتدای بلوار امین قم مراجعه کنند.

رییس شورای هیات امنای ضریح در حال ساخت امام حسین(ع) در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: هدایای مردمی که از طریق حساب های بانکی تا پایان خرداد سال جاری به منظور ساخت این ضریح مطهر واریزشده بیش از 4میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

وی اضافه کرد: بیش از 143 کیلوگرم طلا نیز تاکنون برای ساخت این ضریح مطهر بکار رفته و حدود 5 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز برای این منظور هزینه شده است.

آیت الله نظری منفرد گفت: زمان اجرای پروژه با توجه به حساسیت و دقت و وسواس بسیار زیاد در کار از زمانبدی پیش بینی شده طولانی تر شده است، اما امیدواریم این کار که نقطه عطفی در هنر اسلامی خواهد بود در ماه های آینده به اتمام برسد.

وی خاطرنشان کرد: به پیشنهاد تولیت حرم امام حسین(ع) کار ساخت ضریح مطهر شهدای کربلا نیز به این هیات امنا واگذار شده است که بدنه چوبی آن در حال نجاری است و علاقه مندان و شیفتگان می توانند تبرعات خود را در قالب ضریح امام حسین(ع) اهدا کنند. /924/پ202/ع

ارسال نظرات