۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۱۰۸۱۳۲
ترفند الجزیره برای القای اختلاف مذهبی؛

شیعیان بحرین در اقلیت هستند

خبرگزاری رسا ـ شبکه الجزیره در ترفندی در جهت محدود کردن قیام مردم بحرین به یک نزاع مذهبی، با انتشار سندی مدعی شد که شیعیان بحرین در اقلیت هستند.
الجزيره الجزيره
به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که چند روز از آغاز گفت و گوهای ملی در بحرین نگذشته است و مقامات دولتی و نمایندگان معارضه به بررسی اصلاحات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و قانونی می پردازند، شبکه الجزیره در پایگاه اینترنتی خود با انتشار سندی که آن را فوق محرمانه توصیف کرده است، مدعی شد شیعیان بحرین در اقلیت هستند.

در این سند آمده است: بر اساس سند مربوط به اداره مرکزی سرشماری و اطلاعات شورای وزیران بحرین که تا سال 2010 میلادی انجام شده است سنی های بحرین بیش از 51 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند و جمعیت شیعیان در 49 درصد متوقف شده است.

پایگاه اینترنتی الجزیره همچنین تاکید کرد که همه آمارهایی که طی 20 سال گذشته منتشر شده و جمعیت شیعیان را بیش از 70 درصد نشان می داد اشتباه و غیرعلمی بوده است.

در بخشی از سند به موضوع اعطای تابعیت به بیگانگان از سوی رژیم آل خلیفه پرداخته شده و این اقدام را که با هدف تغییر بافت جمعیتی بحرین و برابری سنی ها با شیعیان انجام می گیرد را به نفع شیعیان عنوان کرده است.

انتشار سند در حالی صورت می گیرد که گفت وگوهای ملی بحرین از روز شنبه آغاز شد، ولی معارضان خصوصا جمعیت شیعی الوفاق اسلامی نسبت به جلسات آن ابراز نارضایتی کرده و از به حاشیه راندن معارضان و نپرداختن به مطالبات مردم به شدت انتقاد کرده اند.

همچنین خبرهایی که روز گذشته مبنی بر ادامه سیاست اعطای تابعیت به بیگانگان توسط نظام آل خلیفه با واکنش شدید جمعیت الوفاق مواجه شد.

گفتنی است خبرسازی شبکه الجزیره در حالی صورت می گیرد که بسیاری درصدد محدود کردن دامنه قیام مردم بحرین به یک نزاع مذهبی هستند؛ در حالی که عموم مردم بحرین اعم از شیعه و سنی با شعارهایی حول محور وحدت به ظلم نظام آل خلیفه اعتراض دارند./980//ب902/گ
ارسال نظرات