۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۰۸۱۵۳
استاد حوزه و دانشگاه:

دشمنان اسلام به دنبال برانگیختن احساسات قومیت‌گرایی اعراب هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز دوران تأثیرگذاری حوزه های علمیه شیعی برای تعالی افکار وحدت بخش مسلمانان است.
حجت الاسلام نظري، استاد حوزه و دانشگاه تبريز
حجت الاسلام مجتبی نظری، مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به نهضت بیداری امت اسلامی و ضرورت وحدت مسلمانان در مقابله با دنیای کفر، اظهار داشت: نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه در تعمیق وحدت جهان اسلام امری انکار ناپذیر است، امروز دوران تاثیرگذاری حوزه های علمیه شیعی برای تعالی افکار وحدت بخش مسلمانان است.

وی خاطر نشان کرد: در طول تاریخ دشمنان اسلام با طرح شبهات و القائات غلط درصدد بدبینی مذاهب مختلف اسلامی نسبت به هم بودند که نقش استعمار انگلیس و رسانه های گروهی غرب در این میان بیش از دیگر عوامل است.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: اگر به شبهات تاریخی و القائی دشمنان از سوی روحانیت آگاه پاسخ منطقی و مبتنی بر اصول وحدت داده نشود، این نقاط کور در اذهان مسلمانان به واقعیاتی تبدیل خواهد شد که موجب واگرایی مذاهب اسلامی می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه وجود خرافات در جوامع اسلامی را نشانه‌ای از کم‌کاری روحانیت شیعه و سنی در پاسخگویی به شبهات القایی دشمنان دانست و گفت: نباید به سادگی از کنار این مسأله عبور کرد، استکبار جهانی سال ها است که با این روش افراطیون شیعه و سنی را به جان هم انداخته است.

وی چاپ کتب ضاله علیه عقاید شیعه، بمب‌گذاری در مراسم‌های مختلف، ترویج شایعات و بدبین‌کردن علمای شیعه و سنی را از ‌ترفندهای دشمنان برای تفرقه در جهان اسلام برشمرد و اظهار داشت: با نگاه به نظر علمای بزرگ دین که برگرفته از آیات قرآنی، احادیث و روایات است، امروز حفظ استراتژی وحدت واجب شرعی بوده و رمز بقای اسلام ناب محمدی است.

مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به فعالیت های گسترده رسانه ای در غرب علیه وحدت اسلامی گفت: برخی فیلم ها‌ با هدف قطع ارتباط ایران با جهان عرب و اسلام ساخته شده که در ادامه پروژه ایران هراسی قرار دارد.

حجت الاسلام نظری با بیان اینکه قرائت اسلام ناب در ایران ارائه شده است، تصریح کرد: امروزه دشمنان با جنگ نرم و تهییج و برانگیختن احساسات ناسیونالیستی وقومیت گرایی در میان اعراب درصدد القای باورهای غلط در اذهان مسلمانان عرب نسبت به شیعیان هستند./935/ت303/س
ارسال نظرات