۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۸۱۶۷
آیت الله صافی گلپایگانی:

سپاه اسباب عزت نظام و رعب و وحشت دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، با تجلیل از نقش سپاه در عرصه های مختلف، از سپاهیان به عنوان نیروهای مخلصی یاد کرد که حفاظت و حراست از اسلام و نظام را وظیفه خود می دانند.
آيت‌الله لطف الله صافي گلپايگاني آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، روز چهارشنبه در دیدار شماری از پاسداران انقلاب اسلامی، از سپاه به عنوان نهادی مقدس و تاثیرگذار یاد کرد.

این مرجع تقلید گفت: مواضعی که شما نشان می دهید اسباب دلگرمی است و هرچه بیشتر انسان این مظاهر را ببیند بیش از پیش امیدوار می شود.

وی بیان داشت: امیدواریم این گونه نهادها به ویژه نهاد مقدس سپاه در وظایف محوله از جهت اسلامیت و قانون اساسی که به عهده آنها گذاشته شده است موفق و همیشه اسباب رعب و وحشت دشمنان باشند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: بحمدلله امروز نیروهای مسلح ما موقعیت بسیار خوبی دارند و اسباب رعب دشمنان هستند و آنها روی این نیروها خیلی حساب می کنند و برای این تقویت ارکان نظام خیلی وجود این نیرو مؤثر است.

وی با بیان اینکه سپاه اسباب عزت نظام اسلامی است، اظهار داشت: دشمنان از وجود این نهاد می ترسند، سپاه سد محکمی هست که دشمنان نمی توانند تجاوز کنند، سپاهیان نیروهای مخلصی هستند که حفاظت و حراست از اسلام را وظیفه خود می دانند.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با بیان توصیه هایی به سپاهیان تصریح کرد: اسباب عزت و اعتلای نظام باشید و بدانید هر چه خلوص نیت شما بیشتر باشد توفیق شما بیشتر می شود و خداوند نیز به شما نصرت عطا و توفیقات تان را افزون خواهد کرد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه با تبریک اعیاد شعبانیه به نقش امام حسین(ع) در احیای دین پیامبر گرامی اسلام اشاره و تاکید کرد: دین اسلام به واسطه شهادت و فداکاری امام حسین(ع) احیا شد و اگر فداکاری ایشان نبود اسلام از همان روزهای اول از بین رفته بود و اگر هم باقی می ماند تنها نامی از اسلام باقی بود.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ادامه داد: ایشان با فدا کردن فرزندان، یاران و یاوران که از زبده های اسلام بودند، دین را زنده کردند و اسلام به واسطه این فداکاری ها برقرار ماند و تجدید حیات کرد.

وی با بیان اینکه اسلام محمدی الحدوث و حسینی البقاء است، ابراز داشت: بقای اسلام مرهون ایثار و فداکاری حضرت سیدالهشدا(ع) است و ما باید امروز از پیام های قیام امام حسین و واقعه عاشورا درس بگیریم و در زندگی فردی و اجتماعی به تاکیدات اهل بیت و آموزه های دینی عمل کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: عقیده توحید تاج افتخاری است که بر سر دین اسلام است، دعوتی که پیامبر گرامی اسلام داشتند به واسطه همین ایثارگری ها و فداکاری ها تدوام یافته است.

وی اضافه کرد: امروز ما باید کلمه توحید را گرامی بداریم و ملتزم به احکامی و مبانی اسلامی و دینی باشیم و بدانیم که افتخار و هویت بزرگ ما دین، قرآن و احکام اسلامی است.

این مرجع تقلید ابراز داشت: هرچه بیشتر احکام اسلام در جامعه مورد احترام و عمل باشد، هویت ما تقویت می شود و امیدواریم و همه نهادها و مقامات آن گونه که از آنها انتظار می رود در این میدان اظهار وجود کنند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به اینکه سپاه خوشبختانه تاکنون در این مسیر باقی مانده است، گفت: در این نظام باید اسلام و احکام اسلامی و حجاب برقرار باشد، اختلاط زن و مرد و تبعیضی نباشد و اعلامیه های قرآن زنده باشد.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: افتخار ما به حقایق و هویت دینی ما است و امیداوریم همه در راستای اعتلای اسلام و نظام اسلامی بکوشیم و رسالت خود را به درستی انجام دهیم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات