۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۰۸۲۲۳
مدیر حوزه علمیه المهدی مسجد سلیمان:

اصلاح فرهنگ جامعه نیازمند تلاش مسؤولان در عرصه ترویج حجاب و عفاف است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد سلیمان، اصلاح فرهنگ بی‌حجابی در جامعه را در گرو اهتمام ورزیدن مسؤولان به مسأله حجاب و عفاف دانست و گفت: معضل بدحجابی جامعه ریشه در آغاز جنگ فرهنگی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.
امام جمعه مسجد سليمان، حجت الاسلام اميني
حجت الاسلام محمد صادق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به رواج مسأله بدحجابی در جامعه، اظهار داشت: معضل بد حجابی جامعه ریشه در آغاز جنگ فرهنگی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد و این همه بدحجابی که امروز ‌مشاهده می‌شود نشأت گرفته از ورود دشمنان به مرزهای فکری جوانان و نوجوانان است.

این فعال عرصه فرهنگی، با تأکید بر این که برای بهبود وضعیت حجاب و عفاف در ایران باید قوانینی مستحکم و پیشگیرانه وضع شود، بیان داشت: اگر مسؤولان و دولتمردان نظام اسلامی خواستار اصلاح اوضاع فرهنگی ایران هستند باید قوانینی مستحکم و قاطع وضع کرده و همه آحاد و اقشار جامعه، ارگان‌ها، نهادها و شرکت‌ها را موظف به اجرای آن کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی مسجد سلیمان، در ادامه سخنان خود، به مقایسه قوانین موجود در ایران با سایر کشورهای غربی پرداخت و تصریح کرد: در کشورهای غربی برای برداشتن روسری از سر دختران محجبه قوانینی شدید و قاطع وضع می‌کنند اما در ایران برای حفظ و رعایت حجاب دختران نه تنها قوانینی به روز شده وضع نمی‌کنند بلکه حتی نسبت به این مسأله اعلام بی تفاوتی نموده و از قبول مسئولیت شانه خالی می کنند.

مدیر حوزه علمیه المهدی مسجد سلیمان، با اعلام نارضایتی از وضعیت حجاب و عفاف در بین دختران و پسران جامعه اسلامی ایران‌ گفت: اگر مسؤولان بخواهند به این اوضاع نا به سامان رسیدگی کنند باید همه شرکت‌ها، نهادها و ارگان‌ها را در این کار دخیل کرده و این مسأله را به آن‌ها واگذار کنند؛ چرا که شرکت‌ها و ارگان‌ها ارتباط مستقیمی با جوانان دارند. به طور مثال برای استخدام در شرکت‌ها تنها از افرادی دعوت به کار کنند که ظاهر مناسب و اسلامی داشته باشند اما متأسفانه به روشنی مشاهده می‌شود که در برخی از فروشگاه‌ها و شرکت‌ها برای جذب مشتری از جوانانی آراسته و بی حجاب استفاده می‌کنند.

وی، اصلاح فرهنگ ظاهری جامعه را در گرو اجرای قوانینی ویژه شرکت های تولیده و وارد کننده پوشاک دانست و تأکید کرد: امروزه آنچه که در سطح شهرهای ایران مشاهده می‌شود نتیجه عدم اجرای صحیح و به موقع قوانین حجاب و عفاف است؛ از این رو اگر مسؤولان و دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواستار اصلاح این اوضاع بد فرهنگی هستند باید قوانین مرتبط با حجاب و عفاف را به موقع و صحیح اجرا کنند.

حجت الاسلام امینی، در پایان سخنان خود، با اشاره به اقدام‌ها و تحرکات دشمنان نسبت به مقابله همه جانبه با دین مبین اسلام و منحرف کردن افکار و عقاید جوانان و نوجوانان، اظهار داشت: دشمنان با همه قوا در تلاش برای منحرف‌کردن افکار و عقاید جوانان از راه دین و قرآن هستند و باید مسؤولان و دولتمردان نظام اسلامی دست به کار شده با تهاجم گسترده فرهنگی دشمنان همچون دوران هشت سال دفاع مقدس مقابله کنند‌ که برای اجرایی‌کردن این مسأله می‌توانند بسیج مردمی را همچون سال‌های دفاع مقدس تشکیل دهند و دسیسه‌ها و توطئه‌های آنان را نقش بر آب کنند./9465/ت302/س
ارسال نظرات