۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۰۸۲۵۶

عیادت آیت الله شبستری از جانبازان دوران دفاع مقدس

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهدشبستری با حضور در بیمارستان فجر تبریز از جانبازان و ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس عیادت کرد.
عيادت آيت الله شبستري از جانبازان دوران دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز با حضور در بیمارستان جانبازان فجر تبریز ضمن عیادت یادگاران هشت سال دفاع مقدس، به گفت‌و‌گو با جانبازان‌‌ پرداخت.

وی در سخنانی با تشریح معنای جهاد از دیدگاه آیات و روایات وارده اظهار داشت: افزون بر وعده‌های الهی در قرآن کریم، ائمه اطهار نیز نسبت به جایگاه ارزنده شهدا و ایثارگران در جامعه اسلامی توجه ویژه داشته و بر تکریم جانبازان و خانواده های شهدا تاکید فراوان دارند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که توجه به تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس، بسیاری از حقایق جنگ تحمیلی و مظلومیت رزمندگان ایران اسلامی را به نسل جوان نشان خواهد داد، گفت: بیان خاطرات دفاع مقدس در ایجاد شور و شوق در میان جوانان نسبت به فرهنگ جهاد و شهادت موثر است.

آیت الله شبستری افزود: نامگذاری سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) با عنوان روز جانباز، مایه مباهات است و در حقیقت این نامگذاری به خاطر سنخیت ایثارگری های جانبازان با سیره قمر منیر بنی هاشم است.

امام جمعه تبریز از جانبازان با عنوان شهدای زنده یاد کرد و گفت: در حقیقت جانبازان و ایثارگران جنگ تحمیلی از آن مقامات معنوی که شهدا برخوردارند، نیز بهره‌مند‌ هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تکریم جانبازان را تکریم فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: رسیدگی به امور جانبازان رسالت همگانی است، البته باید در این راه از موازی کاری هایی که موجب وهن و تضعیف جایگاه و شان ایثارگران باشد، خودداری کرد.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه جانبازان بدون هیچ ادعایی در جبهه های نبرد حق علیه باطل حاضر شدند، خاطر نشان کرد: توجه به معیشت و سلامت جانبازان وظیفه تک تک مردم و مسؤولان است و هر گونه کم کاری در این امر غیرقابل قبول است.

همچنین بهلول نعمتی، رئیس بنیاد جانبازان و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در سخنانی اظهار داشت: آذربایجان شرقی دارای 22 هزار جانباز است که از این تعداد 270 نفر جانباز بالای 70 درصد بوده و یک هزار و 530 نفر جانباز شیمیایی هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات