۱۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۰۸۳۱۱
امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز:

دشمن همواره خواهان انحراف مردم از اسلام ناب محمدی‌ است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز گفت: دشمن همواره و به صورت‌های مختلف خواهان انحراف مردم از اسلام ناب محمدی‌(ص) است، در زمان رضاشاه ملعون به وسیله زور می خواست بی حجابی را رواج دهد و امروزه با قلم، تصویر و رسانه دست به این توطئه شوم زده است.
حجت الاسلام و المسلمين جلال جابريان
امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز
مصلاي کوت عبدالله اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام جلال جابریان، امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه کوت عبدالله این هفته، با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات، اظهار داشت: تقوا انسان را از کج روی ها، خطاها و گناهان باز می دارد.

خطیب نماز جمعه کوت عبدالله با اشاره به فضائل امام سجاد‌(ع) ابراز داشت: در زمان این امام بزرگوار، جامعه اسلامی با دو هجمه خطیر روبه‌رو بود خطر اول رجوع به فرهنگ‌های مختلف غیر اسلامی بود که منجر به از بین رفتن اصالت اسلامی جامعه می‌شد؛ اما امام سجاد‌(ع) با درایت خود مانع چنین رخدادی شد.

امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز، افزود: در آن زمان امام سجاد‌(ع) مانع از بین رفتن اصالت جامعه اسلامی شد، در قرن 21 هم علما و مراجع دینی و در رأس آنها امام خامنه ای که در مدرسه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) درس خوانده اند، مقابل این خطر بزرگ ایستادند و آن را تهاجم فرهنگی نامیدند.

حجت الاسلام جابریان خاطرنشان ساخت: خطر دومی که در زمان امام سجاد‌(ع) وجود داشت، دلبستگی به مسائل دنیوی و غفلت از مسائل اخروی و معنوی بود که امام سجاد‌(ع) به وسیله دعا و مناجات مقابل این خطر بزرگ ایستاد؛ در زمان کنونی نیز غربی‌ها با استفاده از لذت‌های دنیوی می‌خواهند جوانان ما را از لذت‌های معنوی دور کنند که راهکار مقابله با ترویج مفاهیم عمیق صحیفه سجادیه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به 21 تیر ماه‌، سالروز حمله نیروهای رژیم رضاشاه به مسجد گوهرشاد و سرکوب مخالفان کشف حجاب، اشاره کرد و بیان داشت: دشمن همواره و به صورت‌های مختلف خواهان انحراف اسلام ناب محمدی‌(ص) است، در زمان رضاشاه ملعون به وسیله زور می‌خواست بی‌حجابی را رواج دهد و امروزه با قلم، تصویر و رسانه دست به این توطئه شوم زده است.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، با اشاره به سخنان امام راحل مبنی بر این‌که کسانی که بی حجابی را در جامعه رواج دهند خیانتکار هستند، افزود: معنای این بی حجابی آزادی نیست، بلکه معنای آن بی بند و باری است.

امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز، به 11 شعبان سالروز ولادت حضرت علی اکبر اشاره کرد و افزود: جوانان ما باید این شخصیت بزرگ که به شهادت امام حسین‌(ع) شبیه ترین فرد به رسول‌ اکرم(ص) است، الگو خود قرار دهند.

حجت الاسلام جابریان به مسائل اخیر لبنان اشاره کرد و افزود: حکم اخیر دادگاه رفیق الحریری که چهار تن از اعزای حزب الله را متهم کرده است، یک بازی سیاسی جدید برای ایجاد تفرقه بین احزاب و فرقه های دینی لبنان است؛ سید حسن نصر الله با درایت خود و افشای دست های پشت پرده این دادگاه مانع اختلاف بین احزاب و گروه های مختلف لبنانی شد، و ما حمایت خود را مواضع روشنگرانه دبیر کل حزب الله اعلام می کنیم.

امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز، در پایان سخنان خود به نا آرامی‌های اخیر سوریه اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: منشأ همه این ناآرامی ها برخلاف دیگر کشورهای اسلامی که برخاسته از ملت است، آل سعود و اربابانشان آمریکا است./9455/پ202/س

ارسال نظرات