۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۱۰۸۳۲۳
رهبر شیعیان بحرین:

گفت وگوهای ملی سراسر فساد و ظلم است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر دراز بحرین، آغاز و مقدمات گفت وگوهای ملی نظام آل خلیفه را سراسر ظلم و فساد عنوان کرد.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه روز گذشته شهر دراز که در مسجد امام صادق (ع) برگزار شد اصلاحات وعده داده شده از سوی رژیم را به شدت مورد هجمه قرار داد و گفت: نیاز به اصلاحات سیاسی از سال های دور در کشور احساس می شد، ولی هنگامی که هوشیاری سیاسی ملت منفجر شد و شهروندان قیام کردند، نظام که تحت فشار شدید قرار گرفته است ادعا می کند که اصلاحات باید به صورت مقطعی و گام به گام انجام گیرد.

وی افزود: مقامات با این ادعا از مردم می خواهند تا در برابر ظلمی که به آنها تحمیل می شود صبر داشته باشند، سال ها در انتظار اصلاحات با درد و رنج بسازند، خون عزیزانشان جاری شود، زندان ها از شهروندان لبریز باشد، به نوامیس آنها تجاوز شود، تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گیرند و از کار و درس اخراج شوند. همه این اقدامات با هدف هدر رفتن فداکاری های ملت انجام می گیرد.

آیت الله عیسی قاسم تصریح کرد: اصلاحات گام به گام یعنی اینکه مردم باید در مراحل مختلف به فداکاری مضاعف بپردازند تا همه چیز در شرایط برابر پایان یابد. این امر به هیچ وجه معقول نیست و از انصاف به دور است، کسی که تلاش فراوانی کرده است نباید به نتایج پستی دست یابد.

رهبر شیعیان بحرین از ادامه روند کنونی ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: افرادی هستند که می خواهند مردم را به این اصلاحات راضی سازند، این بدین معناست که شهروندان باید به واقعیت های داخلی و خارجی تن دهند و به خود بقبولانند که نمی توانند به همه خواسته های خود دست یابند و به همین مقدار اندک نیز راضی باشند. پذیرش اصلاحات گام به گام یعنی ملت باید منطق قدر و زور نظام را بپذیرد و دهان باز نکنند.

وی اصلاحات را حق ملت خواند و ادامه داد: اصلاحات حق مردم است و هیچ کس نمی تواند این حق را از آنان بگیرد. ملت نشان داد که دیگر از حق خود کوتاه نمی آید، اما اصلاحاتی که از آن سخن گفته می شود حتی به یکی از مطالبات مردم نیز نمی پردازد.

شیخ عیسی قاسم بازگشت قدرت به ملت را اصلی ترین قدم اصلاحات عنوان کرد و گفت: اصلاحات در بحرین به پذیرش عملی از سوی نظام بر اساس قانون و معاهده ها بستگی دارد، ملت بر اساس قانون منبع قدرت است و اگر تنها همین بند اجرا شود و مقامات به آن پایبند بمانند اصلاحات واقعی انجام گرفته است.

خطیب جمعه شهر دراز گفت وگوهای ملی بحرین را سراسر فساد و ظلم توصیف کرد و بیان داشت: بسیاری از گفت وگوهای جدی که در کشورهای مختلف انجام می گیرند به نتیجه نمی رسند و تنش و آشوب جای توافق را می گیرد، اما نتایج گفت وگوی ملی بحرین که آغاز و مقدمه آن از فساد و ظلم آکنده است واضح بوده و نیازی به پیش بینی ندارد./980/ب902/گ
ارسال نظرات