۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۰۸۳۳۶
فتوای یکی از علمای الازهر؛

جواز قصاص متهم به قتل در صورت ناتوانی قانون در اثبات جرم

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای الازهر مصر فتوای جواز قصاص متهم به قتل توسط ولی دم مقتول در صورت ناتوانی قانون در اثبات جرم را صادر کرد.
شيخ عصام تلميه از علماي الازهر
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عصام تلمیه از علمای الازهر مصر در خطبه های نماز جمعه روز گذشته قاهره که در میدان التحریر برگزار شد جواز کشتن متهمان به قتل توسط ولی دم مقتول در صورت تبرئه توسط دادگاه را صادر کرد.

وی در سخنانی عجیب گفت: در صورتی که قانون نتواند مجرم بودن متهم به قتل را ثابت کند، ولی دم مقتول این اجازه را دارد که شخصا به قصاص قاتل بپردازد و وی را به سزای عملی که مرتکب شده است برساند.

شیخ عصام تلمیه ادامه داد: البته مردم باید در اجرای حکم قصاص دقت داشته باشند و از ضعف کنونی دستگاه های امنیتی سوء‌ استفاده نکنند و به قصاص افراد بر اساس میل و رغبت نظام نپردازند.

خطیب جمعه قاهره تصریح کرد: سزای قتل فرد بیگناه، جاویدان شدن در جهنم است، قصاص باید عادلانه انجام گیرد تا تنش و آشوب همه کشور را فرانگیرد.

نکته جالب اینکه تلمیه از مردم خواسته است در برخی از موارد به قانون عمل نکنند و به قصاص قاتلان به صورت خودسر بپردازند و از سویی نسبت به گسترش تنش و آشوب هشدار داده است./980/ب902/گ
ارسال نظرات