۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۰۸۳۶۸
نماینده ولی فقیه در گیلان:

انجمن‌های دانشجویی حق و عدالت را به دور از هیاهوی سیاسی مطالبه کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت گفت: انجمن‌های اسلامی دانشجویی در سطح دانشگاه باید به دور از هر‌گونه هیاهوی سیاسی، حق و عدالت را به دور از هر‌گونه سوء استفاده‌های سیاسی مطالبه کنند.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار اعضای انجمن اسلامی دانشگاه گیلان با اشاره به این که دانشگاه همواره مبدأ تحول، تکامل و ارائه افکار نو در ابعاد مختلف بوده است، گفت: متأسفانه در مقاطعی که گروه های منحرف حاکم شدند شرایط به گونه ای نامناسب تغییر یافت.

وی با بیان این که فضای دانشگاه در نظام اسلامی باید فضای تعلیم، تعلم و آگاهی باشد، افزود: باید موضوعات اعتقادی، دینی و علمی در مراکز علمی به آن بیشتر پرداخته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ‌گاه از ‏اندیشه‌های کمونیستی، الحادی و امپریالیستی وحشت نداشت و نخواهد داشت، ادامه داد: چون اسلام براساس ‏حق است و پیروزی نهایی از آن حق است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به فراهم‌شدن فضای آزاد‌اندیشی در سطح دانشگاها گفت: البته این بدان معنا نیست که از کرسی‌های آزاد‌اندیشی در سطح دانشگاه سوء استفاده سیاسی شود.

امام جمعه رشت با بیان این که مسؤولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سطح دانشگاه‌ها وظیفه ‏فراهم‌کردن فضای حقیقت‌جویی و آزاد‌اندیشی در‌ دانشگاه‌ها را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: انجمن‌های اسلامی دانشجویی در سطح دانشگاه باید به دور از هر‌گونه هیاهوی سیاسی، حق و عدالت را به دور از هر‌گونه سوء استفاده‌های سیاسی مطالبه کنند.

وی با تأکید بر برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در‌ دانشگاه‌ها‌ گفت: باید از شخصیت‌های برجسته حوزوی در دانشگاه‌ها دعوت به عمل آید تا پاسخگوی شبهات دانشجویان باشند.

امام جمعه رشت با بیان این که باید آثار و تألیفات مراجع عظام تقلید بیشتر در سطح دانشگاه معرفی و توزیع شود، خاطرنشان کرد: امروز پاسخ گویی به شبهات نسل جوان جامعه یک ضرورت مهم است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با تأکید براین که هیچ ترسی از بحث و مناظره و جود ندارد، گفت: اسلام دینی برتر از همه ادیان است و منطق ‏اسلام منطق قوی و قدرتمندی براساس حق است و هیچ مذهب و مکتبی نمی‌تواند با آن ‏برابری کند.

نماینده ولی فقیه با بیان این که ما شعار نمی دهیم، بلکه بر اساس منطق و استدلال حرف می‌زنیم، خاطرنشان کرد: آمادگی هر گونه ‏همکاری برای روشنگری در بعد حقیقت جویی را داریم.

وی با اشاره به این که نسل جوان امروز جامعه تشنه معارف دینی واسلامی است، گفت: باید این معارف دینی از سوی متخصصان این عرصه به نوجوانان وجوانان کشورمان به گونه ای تأثیرگذار منتقل شود./950/پ202/س
ارسال نظرات