۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۱۰۸۴۱۳

مسلمانان فرانسه اجازه ساخت مسجد ندارند

خبرگزاری رسا ـ درخواست های مسلمانان برای مجوز ساخت مساجد بزرگ در فرانسه تاکنون بی پاسخ مانده اند.
نماز در خيابانهاي فرانسه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اسلام تودی، با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان، مسلمانان فرانسه آماده استقبال از این ماه می شوند، لیکن به دلیل نداشتن مساجد کافی و محلی برای برپایی نماز و مراسم های دینی از این موضوع نگران هستند.
 
مسلمانان در فرانسه با کمبود مکان مناسب مواجه اند از این رو باید در خیابانهای این کشور نماز جمعه را برگزار کنند. تنها مشکلی که مسلمانان جهت برپایی نماز جمعه در فرانسه با آن روبرو هستند کمبود مساجد نیست بلکه در خیلی از موارد همین مقدار مساجد نیز به دستور پلیس و یا دیگر نیرو های امنیتی این کشور تعطیل می شود.

گفتنی است، امامان جماعت برخی مساجد و مردم مسلمان تاکنون در خواستهای فراوانی برای دریافت مجوز ساخت مسجد جامع در فرانسه را ارائه داده اند که هر زمان به دلایلی این مجوز صادر نمی شود. حتی جلسات مختلف با شهردار پاریس برگزار شده که همیشه قول مساعدت داده شده ولی به آن عمل نشده است.

در طول ماه مبارک رمضان، تعداد مسلمانانی که نماز خود را در مساجد اقامه می کنند بیشتر از سایر روزهای سال می شود و این تعداد هر روز چشمگیرتر است. مقامات محلی هیچ اقدامی در راستای ساخت اماکن نیایشی مناسب برای پیروان دومین دین بزرگ فرانسه صورت نداده اند.

لازم به ذکر است، در فرانسه بیش از 5 میلیون مسلمان زندگی می کنند که تنها 90 مسجد و 1800 مکان برای نماز در این کشور وجود دارد که باید این مکانها دو برابر باشد تا مشکل نمازگزاران مسلمان تا حدودی مرتفع شود. این کشور، در سالهای اخیر قوانینی چون ممنوعیت برقع برای بانوان مسلمان و جریمه آنها و کنترل مسلمانان را در دستور کار دارد./982/ب902/گ
ارسال نظرات