۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۰۸۴۷۷
مقتدی صدر خبر داد؛

تشکیل تیپ جدید برای مقابله نظامی با اشغالگران آمریکایی

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق تهدید کرد در صورت عدم خروج اشغالگران آمریکایی از عراق، تیپ یوم الموعود به مقابله نظامی با آنان می پردازد.
سيد مقتدي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه ای که روز گذشته منتشر شد تاکید کرد در صورتی که نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق خارج نشوند، تیپ یوم الموعود برای مقابله مسلحانه با نیروهای آمریکایی وارد عمل خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: متاسفانه پس از آنکه اعلام کردم در صورتی که نیروهای اشغالگر از خاک عراق نشوند فعالیت های نظامی جیش المهدی را دوباره از سر می گیریم، فساد در میان افرادی که خود را وابسته به جیش المهدی می دانند افزایش یافته است. هم اکنون اعلام می کنم اگر نیروهای اشغالگر از خاک عراق خارج نشوند مقاومت نظامی خود با این نیروها را تنها از طریق تیپ یوم الموعود ادامه می دهیم.

وی افزود: اگر اشغالگران از خاک عراق خارج نشوند، ارتش عراق با مدل جدیدی وارد عمل خواهد شد، ولی با وجود احترامی که به بسیاری از نظامیان مخلص و مومن دارم باید بگویم که امید زیادی به نظامیان عراقی برای مقابله با نیروهای آمریکایی نیست.

حجت الاسلام صدر از اقدامات خودسرانه برخی از وابستگان به جریان صدر به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: اگر پیروان این جریان به تقوا، عفت و جهاد مخلصانه روی می آوردند هم اکنون بر دشمن فائق آمده بودیم، لیکن بسیاری از آنان فریب شیطان را خورده و پیرو شهوت های خود شدند.

گفتنی است بر اساس توافقنامه امنیتی که در سال 2008 میلادی میان واشنگتن و بغداد به امضا رسید نیروهای آمریکایی موظف شدند در پایان سال 2011 به صورت کامل از خاک عراق خارج شوند.

مقامات آمریکایی هم اکنون فشار شدیدی به دولت و پارلمان عراق وارد می کنند تا مدت حضور اشغالگران در این کشور تمدید شود.

سید مقتدی صدر بارها نسبت به تمدید مدت حضور نیروهای آمریکایی هشدار داده و مقاومت مسلحانه را گزینه اصلی جریان صدر برای خروج اشغالگران خوانده است./980/ب903/گ
ارسال نظرات