۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۰۸۵۱۴
بایدها و نبایدهای تبلیغ اینترنتی؛

کارشناس ارشد هنر و رسانه: مهارت، تعهد، اخلاص و دانش لازمه حضور مبلغان در فضای مجازی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس ارشد هنر و رسانه گفت: مبلغانی که دارای مهارت، تعهد، اخلاص و دانش کافی باشند، تبلیغ موفقی خواهند داشت و سبب تشویق و جذب مخاطبان بیشتری شده و بهتر از دیگران می‌توانند آموزه های دینی را انتقال دهند.
مبلغ اينترنتي


حجت الاسلام جواد اسماعیلی، کارشناس ارشد هنر و رسانه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: هجمه شدید دشمنان در عرصه فضای مجازی با استفاده از سایت ها و شبکه های مختلف، مهمترین ضرورت برای حضور روحانیان و مبلغان دینی در عرصه اینترنت و فضای مجازی است، به عبارت دیگر جبهه و ابزار حملات دشمن تغییر و گسترش پیدا کرده و لزوم آن مقابله در همان جبهه ها و ابزراهای متناسب با آن عرصه ها است.

وی در ادامه افزود: در همین راستا، مقام معظم رهبری در جمع مبلغان کرمان به اهمیت ورود مبلغان دینی به عرصه های جدید تبلیغ همچون تبلیغ در فضای اینترنت اشاره و تأکید کردند.
حجت الاسلام اسماعیلی با تأکید بر متخصص بودن مبلغان دینی و آشنایی آنان با کار در فضای اینترنت خاطر نشان کرد: حضور در فضای مجازی برای مبلغان دینی در عین فرصت سازی دارای آسیب هایی نیز هست.

وی تصریح کرد: اگر کسی متخصص و آشنا به اینترنت نباشد، غیر از آنکه وقتش به بطالت می گذرد، امکان گمراه شدنش بسیار است، ولو این که طلبه باشد؛ کسی که با مهارت ها و شیوه های تبلیغ در فضای مجازی آشنا باشد، پیشرفت کار و تأثیر گذاریش نیز بیشتر است.

این فعال عرصه تبلیغ دینی یادآور شد: مبلغی که می خواهد وارد عرصه تبلیغ دین در فضای مجازی شود، باید دارای اخلاق اسلامی و تعهد باشد، و طبیعی است در جایی هم که بحث تعهد و معنویت مطرح شود، تلاش شیطان نیز در این عرصه بیشتر خواهد شد.

وی در ادامه با مقایسه تبلیغ در فضای واقعی و مجازی ابراز داشت: یک مبلغ دینی وقتی وارد مسجد می شود، همه او را می بینند، می شناسند، قبول دارند و در هنگام بروز مشکلات، اختلافات و مشورت خواهی به سراغ او می روند،‌ اما در فضای اینترنت در همه این زمینه ها ابهاماتی است که کار را مشکل و خطر این عرصه ها را بیشتر می کند.


حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به وجود سایت های مختلف برای تخریب افکار جوانان و منحرف کردن آنان تأکید کرد: هزینه های بسیاری صرف ایجاد و راه اندازی سایت های مختلف برای انحراف جوانان می شود، از این رو ورود به این عرصه نیاز به تعهد اخلاقی دارد و تفاوتی در این مسأله میان دانش آموز، دانشجو،‌روحانی و مبلغ دینی نیست.

وی تصریح کرد: تقوای الهی و اخلاص در کار از دیگر ضرورت های ورود به عرصه تبلیغ در فضای مجازی است، تقوا سپر و مانعی است که اجازه نمی دهد مبلغان دینی گرفتار و اسیر دام های پهن شده و جذبه های مخرب با ظاهر زیبا، در این عرصه شوند.

این فعال عرصه تبلیغ دینی تأکید کرد: مبلغانی که وارد عرصه تبلیغ دینی در فضای مجازی می شوند، ‌لازم است دانش کافی نیز برای پاسخگویی به پرسش ها و شبهات کاربران و مخاطبان خود را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: مبلغی که توانایی کافی برای پاسخ به شبهات را ندارد، و نتواند از عهده پاسخگویی به شبهات برآید، نه تنها در تبلیغ دین موفق نیست، بلکه سبب سردرگمی یا ایجاد شبهه دیگر در ذهن مخاطب می شود.

حجت الاسلام اسماعیلی یادآور شد: مبلغی که دارای تقوا باشد، در این مرحله به مخاطب می گوید، جواب این پرسش را نمی دانم، فردا به شما پاسخ می دهم، یا اگر در موضوعی دارای تخصص نیست،‌مخاطب را به متخصص مربوطه ارجاع می دهد یا پاسخ مناسب را از متخصص مربوطه دریافت کرده و به مخاطب پاسخ می دهد.

وی تأکید کرد: مبلغانی که دارای مهارت، تعهد، اخلاص و دانش کافی باشند، تبلیغ موفقی خواهند داشت و سبب تشویق و جذب مخاطبان بیشتری می شوند و بهتر از دیگران می توانند آموزه های دینی را انتقال دهند.

این فعال عرصه تبلیغ دینی در پایان گفت: مبلغانی که بر موضع حق خود پافشاری و در مقابل هجمه ها و سختی ها مقاومت می کنند، اجر و ثواب اخروی بیشتری نصیبشان خواهد شد./919/
ت302/ع

ارسال نظرات