۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۰۸۷۲۵
رییس موسسه اهل بیت:

پیروی از ولی فقیه موجب شناخت مدعیان دروغین می‌شود / برخی علائم ظهور از اسرائیلیات است

خبرگزاری رسا ـ رییس موسسه اهل بیت (ع) فرهنگ انتظار را منحصر در مکتب تشیع ندانست و گفت: حتی برخی از مکاتب غیر الهی هم منتظر منجی هستند ولی هیچ مکتبی به اندازه تشیع بر آن تاکید ندارد.
مهدويت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام معنوی کارشناس مهدویت، صبح امروز در نشست علمی با موضوع حقیقت ظهور که در مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد، در رابطه با مساله انتظار در ادیان دیگر اظهار داشت: همه ادیان الهی و غیر الهی معتقد به منجی هستند تا عالم را از فساد و تباهی برهاند با این تفاوت که در جوامع اسلامی، منجی و موعود آخر الزمان ماهیت مشخصی دارد و تحقق تلاش‌های انبیای الهی و معصومان بستگی به ظهور حضرت ولیعصر (عج) دارد.

وی در رابطه علت غیبت یگانه منجی عالم بشریت گفت: در ابتدا فضای سیاسی حاکم و مهدی‌ستیز بودن جامعه باعث شد تولد آن امام همام با عنایت خداوند متعال پنهانی صورت بپذیرد و همین فضای سیاسی سبب شد که بعد از شهادت امام حسن عسکری(ع) امام زمان(عج) غیبت صغری داشته باشند تا مردم به وسیله نواب خاص حضرت مشکلات خود را با امام مطرح کنند و در انتها چون جامعه آمادگی پذیرش آن حضرت را نداشت به غیبت کبری منتهی شد.

کارشناس مهدویت در بیان فضیلت انتظار گفت: انتظار از بهترین اعمال در امت پیامبر(ص) است و باعث قبولی اعمال می شود..

وی در بیان ویژگی‌های منتظران تصریح کرد: منتظران واقعی دارای ویژگی های هستند که آنان را از دیگر مذاهب و ادیان جدا می‌کند. آنها به امامت منجی موعود اعتقاد دارند و در عمل و گفتار منتظر ظهور ایشان هستند. اجازه نمی‌دهند غیبت طولانی امام، بین آنها و مولایشان فاصله بیندازد چراکه فاصله از امام سبب شکست و سستی در اصل مهدویت و ولایت می‌شود.

حجت الاسلام معنوی با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) گفت: منتظران حضرت مهدی (عج) کسانی هستند که در زمان غیبت دچار هیچ گونه تردید و کوتاهی در اصل مهدویت و ولایت نمی شوند و همواره صادق و ولایت مدار و با تقوا هستند و در مقابل امام انعطاف دارند و از رفتار و گفته‌های امام تخطی نمی‌کنند و با وجود حجت خدا دچار لغزش نمی‌شوند.

وی درپایان گفت: ولادت با سعادت آن امام همام در نیمه شعبان از نعمت‌های بزرگ الهی برای نظام آفرینش و پیروان ادیان ابراهیمی و غیر ابراهیمی است. /929/پ203/ع

ارسال نظرات