۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۰۸۷۸۰
در تبریز؛

همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ همایش یک روزه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، صبح امروز با شرکت صاحب نظران کشوری در تبریز آغاز شد.
الگوي پيشرفت اسلامي ايراني
حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی سهند، در حاشیه آغاز به کار این همایش ملی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: در نوبت صبح این همایش برگزیدگان به قرائت مقالات خود در موضوعات محوری همایش پرداختند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش زمینه سازی برای اجرایی شدن فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان، اساتید دانشگاه و اندیشمندان کشور در زمینه پیشرفت همه جانبه است.

حجت الاسلام علی خدیوی افزود: درگیرکردن متفکران و اساتید حوزه و دانشگاه در حوزه مسائل سیاسی و کلان کشور سبب جهت‌دهی علمی به نیازها و هموارکردن مسیر ارتباط صنعت و دانشگاه می شود.

وی گفت: این همایش در پنج محور اصلی مبانی و مفاهیم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، پیشرفت در عرصه فکر،‌ پیشرفت در عرصه زندگی، پیشرفت در عرصه علم و پیشرفت در عرصه معنویت برگزار می‌شود.

مدیر مرکز تخصصی شیعه‌شناسی حوزه علمیه تبریز اضافه کرد: هریک از محورهای اصلی همایش دارای چند زمینه بوده و به موضوعاتی چون نقش اسلام در الگوی پیشرفت، ‌تفکر توحیدی در زندگی، فاصله رفاه‌طلبی با عدالت اجتماعی‌، تحقق استقلال علمی با بومی‌سازی علوم و معنویت‌محوری در عرصه سیاست پرداخته می‌شود.

حجت الاسلام خدیوی با بیان این‌که بیش از 100 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد، گفت: مقالات برگزیده در کتابی نفیس چاپ و در اختیار کارشناسان قرار خواهد گرفت.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی سهند با بیان اینکه این همایش می تواند بخشی از نیازها و دغدغه ها را پاسخگو باشد، تصریح کرد: دبیرخانه دائمی این همایش راه اندازی شده و در طول سال آماده بهره مندی از نکته نظرات اندیشمندان و متفکران حوزه و دانشگاه است.

گفتنی است، همایش ملی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت امروز با حضور صاحب نظران و شرکت کنندگان در همایش اندیشه های راهبردی به همت نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی سهند تبریز و با مشارکت دانشگاه صنعتی سهند و فرمانداری اسکو در حال برگزاری است./935/پ202/س
ارسال نظرات