۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۰۸۸۴۶

آغاز فعالیت دبیرخانه دائمی همایش الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در تبریز

خبرگزاری رسا ـ همزمان با برگزاری همایش ملی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، دبیرخانه دائمی این همایش در تبریز راه اندازی و آغاز به کار کرد.
الگوي پيشرفت اسلامي ايراني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی خدیوی، دبیر همایش ملی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در تبریز روز گذشته در اختتامیه این همایش اظهار داشت: دبیرخانه دائمی این همایش ملی با هدف تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه و دانشگاه راه اندازی شد.

وی خاطر نشان کرد: محققان، 106 مقاله به همایش ملی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ارسال کرده بودند که هیئت داوران، 76 مقاله را حائز شرایط لازم برای حضور در بخش داوری این همایش تشخیص داده و پس از داوری نهایی، سه مقاله در بخش اساتید دانشگاه و حوزه و سه مقاله در بخش دانشجویان و طلاب به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند.

حجت الاسلام خدیوی از ایجاد رشته مهندسی فرهنگی در مقطع کارشناسی ارشد و تدوین سرفصل های این رشته در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این حرکت مبارک نویدبخش جذب نخبگان حوزوی و دانشگاهی برای تحصیل در این رشته دانشگاهی خواهد بود.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی سهند با بیان این‌که کشور از نبود الگوی بومی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی رنج می‌برد، تصریح کرد: تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تمام الگوها و معادلات غربی و تقلیدی را بر هم خواهد زد.

همچنین محمد چناقلو، رییس دانشگاه صنعتی سهند تبریز در سخنانی با بیان این‌که یکی از فضاهای عملیاتی کردن الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، دانشگاه‌ها هستند، اظهار داشت: گرچه تدوین دقیق و همه جانبه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از عهده یک همایش خارج است اما برگزاری یک همایش دانشگاهی در قالب علمی و پژوهشی می‌تواند گام نخستین برای تدوین الگویی مناسب تعالی نظام اسلامی باشد.

بنا بر این گزارش، بر اساس رای هیئت داوران همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، عبدالله غلامی با تدوین مقاله پیشرفت در عرصه معنویت مقام نخست در بخش اساتید دانشگاه و حوزه را کسب کرد.

همچنین بر طبق اعلام هیئت داوران سیدعلیرضا حجازی و سیده بتول احترامی نیز با تدوین مشترک مقاله نقش تمدن سازی ایرانی در الگوی پیشرفت و جنبش نرم افزاری مقام دوم و عزیز جوانپور و مهدی عباسی با تدوین مشترک مقاله درآمدی بر بازشناسی ماهیت الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به مقام سوم این بخش دست یافتند.

در بخش مقالات دانشجویی نیز بیژن بابایی، جهانگیر مسعودی و محمدرضا دهقان‌زاده با تدوین مقاله ای با عنوان ارائه تصویری دیالوگی از علوم انسانی دینی مقام نخست این بخش را به خود اختصاص دادند و راضیه هژبر عراقی و نرگس کریم‌زاده با تدوین مشترک مقاله جایگاه تفکر و اندیشه در متون اسلامی رتبه دوم را کسب کردند.

مقام سوم این بخش نیز به طور مشترک به مریم فلاح رضوی و ماندانا اسکندری با تدوین مقاله‌ای با عنوان تاثیر فضای معنوی جامعه در زندگی فردی و خانواده و اسماعیل عبدی با تدوین مقاله طراحی و تبیین الگوی خط مشی ملی تحول در علوم انسانی اختصاص یافت.

گفتنی است، همایش یک روزه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت عصر روز گذشته با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه سراسر کشور به همت نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه سهند در تبریز برگزار می‌شود. /935/پ202/س
ارسال نظرات