۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۱۰۸۸۷۱
خطیب جمعه ناصریه:

سخنان وزیر دفاع آمریکا تجاوز به استقلال و کرامت عراق است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه ناصریه اظهارات وزیر دفاع آمریکا مبنی بر بازداشت مستقیم شهروندان عراقی از سوی اشغالگران را تجاوز به استقلال و کرامت کشور دانست.
سخنان وزیر دفاع آمریکا تجاوز به استقلال و کرامت عراق است
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ ستار الحمدانی، خطیب جمعه ناصریه عراق در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد شیخ عباس کبیر برگزار شد اظهارات وزیر دفاع جدید آمریکا درباره عراق را به شدت محکوم کرد و گفت: وزیر دفاع آمریکا نمی تواند به خود این اجازه را بدهد که بدون اجازه از مقامات عراقی به بازداشت شهروندان عراقی توسط نیروهای خود بپردازد.

وی افزود: بازداشت شهروندان عراقی از سوی نیروهای آمریکایی تجاوز به استقلال عراق و کرامت کشور به شمار می آید و ما این سخنان را به شدت محکوم می کنیم.

حجت الاسلام الحمدانی با اشاره به تاکید فراکسیون هم پیمانی ملی بر خروج نیروهای اشغالگر در پایان سال جاری تصریح کرد: تاکید کامل فراکسیون هم پیمانی ملی بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی در پایان سال جاری بر اساس توافقنامه امنیتی و عدم تمدید مدت حضور این نیروها ستودنی است و اوج شرف و افتخار به شمار می آید.

خطیب جمعه ناصریه از تلاش برخی از نمایندگان برای تمدید مدت حضور اشغالگران در خاک عراق به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: برخی از نمایندگان پارلمان در رسانه ها به شدت خواستار خروج نیروهای آمریکایی هستند و بر لزوم پایبندی به توافقنامه امنیتی تاکید دارند، اما با گسترش تروریسم در کشور می خواهند به دیگران القا کنند که وضعیت امنیتی عراق وخیم است و نیازمند به حمایت دارد.

وی بر لزوم خدمات رسانی بیشتر به شهروندان تاکید کرد و گفت: دولت باید به شدت نسبت به خدمات رسانی به شهروندان خصوصا در زمینه تامین برق کشور تلاش کرده و تدابیر ویژه ای را بدین منظور اعمال کنند./980/ب902/گ
ارسال نظرات