۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۰۸۹۳۵
امام جمعه بابل:

اعتقاد به مهدویت و انتظار عامل حرکت و نشاط منتظران واقعی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل، اعتقاد به امام زمان‌(عج) و انتظار را وسیله حرکت و عامل نشاط معتقدان به این‌ فرهنگ اصیل دانست و گفت: همه تلاش متولیان دینی و فرهنگی جامعه باید در جهت ترویج این اصل اصیل اسلامی خلاصه شود.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل امروز در مراسم جشن نیمه شعبان در این شهر با گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت مهدی موعود(عج)، نیمه شعبان را یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان جهان دانست و گفت: گرامیداشت این ایام پاسداشت فرهنگ تعالی بخش انتظار و مهدویت است.

وی‌ اعتقاد به امام زمان (عج) و انتظار را وسیله حرکت و عامل نشاط ملت و همه کسانی است که به این مقوله باور دارند، افزود: افزون بر این باید منتظران تلاش ‌خود را برای اصلاح خود و جامعه به کار برند.

امام جمعه بابل با بیان این که وظیفه ما در زمان غیبت این است که با از بین بردن فساد، جامعه را اصلاح کنیم، افزود: نیمه شعبان روز مستضعفان جهان است و همه باید نسبت به جشن‌های نیمه شعبان احساس وظیفه کنیم.

حجت الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: برای کسب معرفت نسبت به امام عصر(عج) دو راه توجه به شخصیت ها، نشانه ها و مسائل مربوط به عصر غیبت و مهدویت و همچنین توجه به آسیب هایی که به مجالس و محافل مهدویت یا به عبارت دیگر توجه به هشدارها وارد می‌شود، ضرورت دارد.

وی افزود: آسیب‌های مربوط به مهدویت می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد که همه این مسائل در دوران ائمه و معصومین(ع) پیش بینی شده بود و ائمه معصوم به ویژه امام صادق‌(ع) در این رابطه هشدار داده بودند.

امام جمعه بابل اشاره به برخی از کتب عالمان از جمله کتاب غیبت از شیخ طوسی که بر پژوهش و تحقیق در بحث امام زمان‌(عج) و مهدویت سفارش کرد، گفت: کتب عالمان آگاه باید محور و معیار محققان بحث مهدویت قرار گیرد.

وی همچنین خاطر‌نشان کرد: افرادی که با نوشتن کتاب‌هایی که در آنها، نشانی امام زمان (عج) را در بعضی از جزایر و مناطق دوردست داده اند و به قصد خدمت وارد مهدویت شدند نه تنها خدمت نکردند بلکه باعث ضرر و زیان شدند.

حجت الاسلام روحانی در ادامه سخنان خود علما و مراجع را مرزبانان جامعه در زمان غیبت حضرت ولی عصر(عج) دانست و ادامه داد: آحاد جامعه اسلامی باید در زمان غیبت مهدی موعود به این بزرگان دینی مراجعه کنند.

امام جمعه بابل افزود: همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند‌ در این زمینه«از عالمان پیروی کنید» تکلیف ما در زمان غیبت تکلیف معرفتی است، باید زمینه تصحیح باور و اعتقاد کامل به امام عصر را فراهم کنیم و چهره حقیقی امام زمان (عج) را آن‌گونه که است به مردم و جامعه معرفی کنیم.

وی با اشاره به این که اخباری که درباره زمان ظهور امام زمان‌(عج) گفته می‌شود، کذب است، بیان کرد: هر چند باید ظهور را مسأله بدیهی دانست؛ اما آنان که وقت و زمان برای ظهور مشخص‌ می‌کنند، دروغ می‌گویند و آنان هم که عجله می‌کنند کار کذبی انجام می‌دهند و هلاک می‌شوند.

وی افزود: تنها کسانی که اهل بیتی هستند و عجله نمی‌کنند و به وظایف دینی خود در زمان غیبت می‌پردازند به نتیجه درست می‌رسند و همان‌گونه که عالمان بزرگ نیز تذکر دادند، نباید نشانه‌ها را بر افراد تطبیق داد زیرا بعضی تطبیق‌ها دروغ بوده و اصل مهدویت را زیر سؤال می‌برد./950/پ202/س
ارسال نظرات