۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۰۸۹۴۳
نخست وزیر قزاقستان:

محدودیت حجاب در قزاقستان اجرا نمی شود

خبرگزاری رسا- نخست وزیر قزاقستان می گوید: هیچ گونه قانونی برای ممنوعیت حجاب بانوان مسلمان نداریم و اجرای آن ظلمی بزرگ به مسلمانان است.
نخست وزير قزاقستان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اینترفاکس، کریم ماسیموف، نخست وزیر قزاقستان که در یک کنفرانس ویدئویی آنلاین سخنرانی می کرد، افزود: قوانین ممنوعیت و محدودیت حجاب در دیگر کشورها سیاسی است و مقامات آن برای جلب توجه مردم و کسب آرا این قوانین را اجرا می کنند.

وی گفت: باید به اعتقادات دینی مردم احترام گذاشت و دین اسلام نیز حق وجود دارد و پیروانش باید آزادانه احکام آن را اجرایی کنند.

ماسیموف تاکید کرد: اعتقادم این است که دولت نباید مانع استفاده از حجاب توسط علاقه مندان شود، ضمن آنکه ما هیچ محدودیتی در این زمینه ایجاد و قانونی درباره منع استفاده از آن تصویب نخواهیم کرد.

گفتنی است: نورسلطان نظربایف، رئیس جمهوری قزاقستان اسفند ماه سال گذشته در اظهار نظری عجیب، حجاب اسلامی بانوان را مغایر با فرهنگ دینی خواند و آن را امری انحرافی و تحمیل‎شده به آیین اسلام اعلام کرد.

لازم به ذکر است، این اظهارات با واکنش شدید مردم مسلمان و رهبران دینی مواجه شد. برخی از علمای دینی در این باره گفتند: حجاب فرمان خداوند است و جایی برای بحث در خصوص اجرا یا عدم اجرای آن وجود ندارد. ما مسلمانیم و موظف به دفاع از دین خود هستیم./982/ب903/گ
ارسال نظرات