۲۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۱۰۸۹۶۴
معاون مرکز تخصصی مهدویت کشور:

بشر امروز به دنبال شناخت منجی حقیقی است

خبرگزاری رسا ـ معاون مرکز مهدویت کشور با تأکید براین که در مباحث مهدویت باید عالمانه وارد شویم، گفت: بشر امروز‌ تشنه مبحث مهدویت و آخر الزمان است و به دنبال شناخت منجی و زمینه سازی برای ظهور او است.
مدير عامل بنياد مهدويت مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد رضا نصوری، معاون مرکز تخصصی مهدویت کشور شب گذشته در برنامه ای که به مناسبت میلاد امام زمان(عج) در مسجد محدثین بابل برگزار شد، گفت: تطبیق دادن نشانه های موجود در روایات با افراد و مصادیق موجب می شود در صورت از بین رفتن یکی از این نشانه ها امید به ظهور امام عصر(عج) از دل ها برود.

بشر امروز به شدت تشنه مباحث مهدویت و آخر الزمان است

معاون مرکز مهدویت کشور با بیان این که بشر امروز به شدت تشنه مبحث مهدویت و آخر الزمان است و به دنبال شناخت منجی و زمینه سازی برای ظهور او است، افزود: باید تلاش های متولیان این عرصه در جهت شناساندن صحیح مهدویت بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا ابرقدرت‌ها به دنبال این هستند که این پرچم را خود بلند کنند تا بتوانند مردم را به سوی خود بکشند و امام زمان شیعه را خون‌ریز و خشن معرفی می‌کنند و این در حالی است که امام زمان(عج) امام رحمت است و شیعیان خود را دوست دارد.

این پژوهشگر حوزوی در ادامه به «مستند ظهور نزدیک است» اشاره کرد و ضمن بیان حدیثی از امام باقر(ع) و امام زمان(عج) مبنی بر این که هرکه برای ظهور حضرت زمان مشخص کند دروغگو است، مصادیق بیان شده در این مستند را مورد بررسی قرار داد.

مصداق سید خراسانی در مستند ظهور نزدیک است، ایجاد مصونیت برای خود از انتقاد علما بود

وی در مورد سید خراسانی که مصداق آن را مقام معظم رهبری معرفی کردند، گفت: این افراد برای ایجاد مصونیت برای خود از انتقاد علما این‌کار را کردند تا اگر کسی گفت این مطالب دروغ است می گوییم ضد ولی فقیه است و او را سرکوب می کنیم و مورد نشانه های او به روایاتی متناقصی از یکی از کتاب های اهل سنت استناد کرده اند که حتی اهل سنت هم آن را قبول ندارند، و این در حالی است که مقام معظم رهبری در سخنرانی هفته گذشته خود بر اینکه نباید کسی را با این مصادیق تطبیق دهیم تاکید کردند.

حجت الاسلام نصوری در مورد شعیب بن صالح که در روایات سردارنامی، جنگ جو و مطیع محض امام زمان است و شیخ طوسی در کتاب الغیبت خود در مورد او آورده که فردی است از سمرقند، گفت: این افراد برای تطبیق مصداق این روایت با رییس جمهور با تحریف سخن شیخ طوسی و استناد به برخی روایات اهل سنت گفتند که شعیب بن صالح از ری است و احمدی نژاد هم 50 سال از عمر خود را در تهران گذرانده پس مصداق این مورد هم او است.

ما باید برای امر ظهور زمینه‌سازی کنیم

وی در ادامه به وظایف شیعیان برای نزدیک تر شدن ظهور حضرت اشاره کرد و گفت: ما باید برای امر ظهور زمینه‌سازی کنیم و این مسأله را می‌توان با مراجعه به مسائلی که خود امام عصر در نامه‌ها و ملاقات‌های خود با برخی افراد به آنها اشاره کردند، استفاده کرد.

ماجرای دیدار علی بن مهزیار با امام زمان(عج)

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران در بیان برخی از این مسائل به دیدار علی بن مهزیار با امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: امام به او می فرماید سه بار در انتظار ملاقات تو بودیم اما اعمال خودت موجب شد تا این ملاقات به تاخیر بیافتد بار اول مقدمات فراهم شد اما چون شما از برخی بستگان خود قطع صله رحم کرده بودی این امر فراهم نشد، بار دوم هم مقدمات فراهم آمد اما شما در آن سال به فقرا کمتر احترام کردی، در مرحله سوم هم مقدمات فراهم شده اما دیدم که شما در آن سال بیش از گذشته به دنبال مسائل دنیایی بودید.

حجت الاسلام نصوری در این رابطه گفت: کسی خدمت امام صادق(ع) رسید عرض کرد چرا شما به سلمان فارسی علاقه دارید؟ امام فرمود‌ سه خصوصیت در سلمان بود که که او را نزد ما محبوب کرده، اول این که به فقرا احترام می گذاشت دوم اهل علم را گرامی می داشت و سوم این که اگر می خواست مرتکب فعلی شود اول دقت می کرد که فعل او برای امام زمانش موجب ناراحتی نشود.

تجدید عهد و پیمان با امام زمان وظیفه یک منتظر واقعی است

وی ادامه داد: مسأله دیگری که باید در این زمان به آن دقت کنیم، تجدید عهد و پیمان با امام زمان(عج) است پیمان ببندیم واجبات را به جای آوریم و مستحبات را انجام دهیم، قرآن بخوانیم اگر معرفت به ایشان زیاد شود از جهل و انحراف فاصله می گیریم باید در کنار مصیبت با توجه به آیه سی سوره ملک قدر نعمت های خود را نیز بدانیم، شخصی نزد امام باقر رسید از این آیه پرسید امام فرمود مصداق این آیه امام عصر است که تا بودن او قدر آن را نمی دانید.

ورود به مباحث مهدویت باید عالمانه باشد

حجت الاسلام نصوری افزود: مسأله سوم این است که در مباحث مهدویت باید عالمانه وارد شویم امام زمان فرمودند در زمان غیبت کبری به علمای زمان مراجعه کنید در زمان امام هادی(ع) هم این مسأله وجود داشته به خاطر خفقان سیاسی امام مردم را به اشخاص خاصی مراجعه می دادند.

وی در بیان مسأله چهارم نیز اظهار داشت: پرهیز از مباحث منافی با عقل و شریعت که امام علی(ع) در یکی از خطبه های نهج البلاغه نیز به آن اشاره می کنند و می فرماید کار امام زمان این است که حکمت انسان ها را کامل می کند و عقل و علم را در جامعه افزایش می دهد.

معاون مرکز تخصصی مهدویت کشور به مسأله پنجم در این حوزه پرداخت و ادامه داد:  شناختن و شناساندن افراد شرور و سودجو ضروری است که باید با معرفی مبناهای درست و مستند و بر اساس عقل حرف بزنیم و نسبت به این گونه افراد در میان جامعه در استفاده از منابع حساسیت ایجاد کنیم.

برای ظهور امام زمان باید به معرفی الگوهای زمینی همچون شهدا بپردازیم

وی در مورد وظیفه پایانی نیز گفت: برای ظهور امام زمان(عج) باید به معرفی الگوهای زمینی همچون شهدا بپردازیم اگر این کار را انجام دهیم می‌توانیم امام زمان را معرفی کنیم بیان خاطرات این افراد در جامعه تحول ایجاد می‌کند و با این کار مقدمات ظهور نیز فراهم می‌شود./950/پ202/س
ارسال نظرات