۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۰۶:۴۳
کد خبر: ۱۰۹۰۰۶
استاد حوزه علمیه قم:

ظهور حضرت ولی عصر نیازمند استقبال عملی مردم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: مولای ما حضرت ولی عصر در بین ما است، اما ظهور او به دست خدا است و همه ما باید هم از لحاظ روحی و جسمی آماده استقبال از آن حضرت باشیم.
امام زمان
به گزارش خبرنگار خبرگذاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین عبد الامیر علم الهدی، استاد حوزه علمیه قم، شب گذشته در برنامه ای که به مناسبت میلاد امام زمان(عج) در مسجد مقدس محدثین برگزار شد با بیان این که جامعه جهانی همواره در بن بست اضطراب به سر می برد و بیشتر انسان ها و موجودات زمین نیز در حال مبتلا شدن به این بیماری هستند، اظهار داشت: علاج این مشکل فقط با آمدن یک منجی محقق می‌شود که در هر دینی آن را به یک اسم می‌شناسند.

وی با تأکید بر این که منجی باید عصاره‌ای از همه انبیا و اولیای الهی باشد، به ارائه مباحثی پیرامون دلایل تاخیر در فرج حضرت اشاره کرد و گفت: علت تاخیر دارای جهات مختلفی است یک جنبه آن مربوط به فراهم شدن مقدمات فرج و بخش دیگر آن با قضا و قدر الهی در ارتباط است.

این استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم در پاسخ به این سؤال که چرا امر ظهور به تاخیر افتاده است؟ به تفاوت‌های میان اولیاء الله و انبیا‌ اشاره کرد و متذکر شد: وظیفه انبیا‌ با وظیفه اولیا‌ متفاوت است انبیا‌ وظیفه دارند به سراغ مردم بروند و مردم را به شریعت الهی دعوت کنند؛ اما در مورد اولیا طبق فرمایش حضرت زهرا(س) در خطبه ایشان پس از رحلت پیامبر، این امر متفاوت است و ولی مانند کعبه است که مردم باید به گرد آن طواف کنند و به عبارت دیگر ولی خدا منتظر می‌ماند تا مردم نسبت به حضور او احساس نیاز کنند و او را دعوت کنند، سپس به میان آنها می‌آید و آنها را به خدا دعوت می‌کند.

وی با تأکید بر این که مسأله به تأخیر‌افتادن فرج امام عصر(عج) با قضا و قدر الهی در ارتباط است، افزود: برای ظهور حضرت باید مقدماتی فراهم شود که با توجه به روایات متعدد از امام صادق(ع)‌ و همچنین روایتی از امام رضا(ع) این طور استفاده می شود که زمانی امام زمان ظهور می کند که اول تمدن‌های مختلف جهان مورد آزمایش قرار می‌گیرند و دوم یکایک مردم نیز مورد آزمایش و ابتلا قرار می گیرند و این فقط مربوط به شیعه و مسلمانان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی در بخش دوم سخنان خود به بررسی دولت امام عصر(عج)‌‌ پرداخت و افزود: با توجه به آیه قرآن که می فرماید‌«یدخلون فی دین الله افواجا» می توان دولت امام زمان را یک دولت فرهنگی مترقی دانست چرا که این دولت چنان در مسائل فرهنگی با قدرت وارد می شود که در نتیجه آن افراد جامعه به صورت گروهی به دین خدا وارد می‌شوند.

وی در بیان استراتژی این نظام با عنوان این‌که بیشترین توجه امام به عقول جامعه است و به دنبال آن است تا شعور مردم را در حدی که مردم به معارف الهی برسند بالا می برد تا بفهمند که تکنولوژی نمی تواند معنویت و حکمت را تکمیل کند، گفت: با توجه به حدیث امام علی‌(ع) که می فرماید کسی که خدا را نشناسد عاقل نیست، می توان این‌طور گفت که حقیقت حکمت، ایمان به خداوند متعال است.

این استاد حوزه علمیه قم در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که قضای الهی به دست خداوند است و کسانی که برای ظهور آن حضرت زمان تعیین می کنند اندیشه شیطانی دارند، گفت: مولای ما در بین ما است، اما ظهور او به دست خدا است و همه ما باید هم از لحاظ روحی و جسمی آماده استقبال از آن حضرت باشیم./950/پ202/س
ارسال نظرات