۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۰۹۱۱۰
در دیدار با سفیر فرانسه؛

آیت الله نجفی خواستار لغو قانون ممنوعیت حجاب در فرانسه شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف، لغو قانون ممنوعیت حجاب در مراکز و سازمان های دولتی فرانسه را خواستار شد.
آيت الله بشير نجفي
به گزارش خبرگزاری رسا، دنی کویر، سفیر جدید فرانسه در عراق که به نجف اشرف سفر کرده است، ساعاتی پیش با حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی در این شهر دیدار و گفت وگو کرد.

آیت الله نجفی در این دیدار، دولت فرانسه را به تجدید نظر در قانون ممنوعیت پوشش حجاب اسلامی در مراکز و سازمان های دولتی فراخواند.

حجت الاسلام شیخ علی نجفی، فرزند حضرت آیت الله نجفی در کنفرانس خبری که پس از این دیدار برگزار شد گفت: این دیدار بیش از یکساعت طول کشید و دو طرف، همکاری ها فرانسه و عراق در زمینه های مختلف خصوصا اقتصادی و بازرگانی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وی افزود: سفیر فرانسه همانند سفرای سایر کشورها برای استفاده از رهنمودهای مراجع تقلید با آیت الله نجفی دیدار کرد، آیت الله نجفی از ممنوعیت پوشش حجاب در فرانسه به شدت انتقاد و این قانون را مغایر آزادی مورد ادعای غرب عنوان کرد و این کشور را به تجدید نظر در این قانون فراخواند.

سفیر فرانسه نیز با اشاره به نقش مراجع تقلید در ثبات، امنیت و وحدت ملت عراق تصریح کرد: مراجع تقلید نجف اشرف نقش مثبت و برجسته ای را در عراق برعهده دارند و همواره پیام های مثبتی را به قشرهای مختلف ملت ارسال می کنند.

وی از حضور در نجف اشرف ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: سفر به نجف اشرف برای بنده بسیار مفید است، زیرا به رهنمودهای مراجع تقلید و نظرات آنان درباره جامعه گوش فرامی دهم و از مشورت های آنان کمال استفاده را می کنم./980/ب902/گ
ارسال نظرات