۳۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۰۹۲۳۷
جریان صدر عراق:

موافقت جریان صدر با ادامه حضور اشغالگران کذب محض است

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی جریان صدر عراق تاکید کرد که این جریان به هیچ وجه با تمدید مدت حضور اشغالگران در این کشور موافقت نخواهد کرد.
شيخ صلاح العبيدي سخنگوي جريان صدر عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ صلاح العبیدی، سخنگوی جریان صدر عراق بر لزوم خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی در پایان سال جاری میلادی تاکید کرد و گفت: جریان صدر همچنان بر مواضع قبلی خود استوار مانده و بر لزوم خروج همه نیروهای اشغالگر در پایان سال 2011 میلادی تاکید می کند.

وی با اشاره به انتشار خبرهایی مبنی بر موافقیت جریان صدر با تمدید مدت حضور آمریکایی ها در عراق افزود: رسانه های نیروهای اشغالگر پس از آنکه نتوانست روحیه شکست را در میان گروه های سیاسی بوجود آورد به گسترش شایعاتی مبنی بر موافقت گروه های سیاسی خصوصا جریان صدر با ادامه حضور نیروهای خود در عراق می پردازد.

حجت الاسلام العبیدی تاکید کرد: اغلب گروه های سیاسی مواضع خود را در قبال تمدید توافقنامه امنیتی اعلام کرده اند و با ادامه حضور نیروهای آمریکایی پس از پایان سال جاری میلادی مخالف هستند.

سخنگوی جریان صدر عراق اظهار داشت: رسانه های آمریکایی در روزهای گذشته شایعه کرده اند که جریان صدر عراق که بیشترین مقاومت را در برابر تمدید مدت حضور اشغالگران داشته اند مواضع خود را تغییر داده و با حضور نیروهای آمریکایی موافقت کرده اند. این دروغ و کذب محض و آشکار است و جریان صدر به هیچ وجه با این امر موافقت نخواهد کرد.

گفتنی است بر اساس توافقنامه امنیتی که میان بغداد و واشنگتن در سال 2008 میلادی به امضا رسید نیروهای آمریکایی موظف شدند در پایان سال 2011 خاک عراق را ترک کنند.

مقامات آمریکایی در تلاش هستند تا موافقت دولت و پارلمان عراق را برای تمدید مدت حضور نیروهای خود در این کشور بدست آوردند و فشار زیادی را به گروه های سیاسی وارد ساخته است.

سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر بارها مخالفت خود را با تمدید مدت حضور اشغالگران در خاک عراق اعلام و تاکید کرده است در صورتی که مدت حضور اشغالگران در این کشور تمدید شود به مقاومت شدید مسلحانه با آنها خواهد پرداخت./980/ب902/گ
ارسال نظرات