۳۱ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۰۹۲۷۳
با تصویب مجلس تاجیکستان؛

افراد زیر 18 سال حق ورود به مساجد تاجیکستان را ندارند

خبرگزاری رسا- نمایندگان مجلس ملی تاجیکستان، حضور افراد زیر 18 سال در مساجد و عضویت آنان را در گروههای مذهبی را ممنوع کردند.
تاجيکستان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از islamicawakening، نمایندگان مجلس ملی تاجیکستان، ماه گذشته با 61 رای موافق و دو رای مخالف لایحه ممنوعیت ورود افراد زیر 18 سال به مساجد و عضویت در گروههای مذهبی را تصویب کرده بودند و روز پنج شنبه 30 تیرماه با رای قاطع 37 نماینده مجلس جهت امضا به امام علی رحمان، رییس جمهور تاجیکستان فرستاده شد.

گفتنی است، تصویب این قانون با مخالفتهای بسیاری مواجه شده است و برخی از رهبران مسلمان آن را محدودیت مسلمانان و آزادی دین و مذهب می دانند.

بر اساس این قانون، کودکانی که در مساجد به‌طور غیرقانونی حضور می‌یابند، والدین آنان در مرحله اول از طریق پرداخت جریمه مجازات می‌شوند. این در حالی است، که در صورت تکرار نقض این قانون حتی والدین پسران و دختران تاجیکی توسط دولت از حقوق پدر و مادری نیز محروم خواهند شد.

لازم به ذکر است، این قانون به خاطر استقبال بسیار نوجوانان از مساجد در تاجیکستان تصویب شده تا جلوی اجتماع مسلمانان به ویژه جوانان را بگیرد و اجازه ندهند جوانان با مسائل دینی آشنا شوند.

کشور تاجیکستان که ۹۶ درصد از جمعیتش مسلمان است، تحت حکومت گروهی لائیک است، لذا این گروه از رشد روز‌افزون گرایش مردم این کشور به اسلام و تعالیم آن بسیار نگران هستند، غیر از دین اسلام اقلیت‌های دینی آن مسیحیت، یهودیت، زردتشتی، بودایی و بهائیت است. /982/ب902/گ
ارسال نظرات