۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۰۹۳۳۵
در ارومیه؛

همایش استفاده از ظرفیت روحانیت در پیشگیری از وقوع جرم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش استفاده از ظرفیت روحانیت و ائمه جماعت مساجد در مقوله پیشگیری از وقوع جرم، امروز در ارومیه برگزار شد.
همایش استفاده از ظرفیت روحانیت در پیشگیری از وقوع جرم برگزار شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، همایش استفاده از ظرفیت روحانیت و ائمه جماعت مساجد در مقوله پیشگیری از وقوع جرم امروز در سالن دادگستری کل آذربایجان غربی برگزار شد.

حجت الاسلام محمدعلی موسوی، رییس کل دادگستری آذربایجان غربی در این همایش با اشاره به بحث پیشگیری از جرم، نقش روحانیت را با توجه به جایگاه شان در نزد اقشار مختلف مردم در راستای هدایت جامعه به سمت امر به معروف و نهی از منکر و در نهایت کاهش منکرات و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه مهم خواند.

وی با ارزیابی مثبت از فضای حاکم برای همکاری در جهت پیشگیری از وقاو جرم در بین دستگاههای اجرایی و قضایی استان، اظهار کرد: ‏باید با وحدت و هوشیاری در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی کنیم و نقشه های استکبار جهانی را ‏در ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران نقش بر آب کنیم.‏

حجت الاسلام موسوی پیشگیری را نمود عینی امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: افرادی که می خواهند در این عرصه وارد شوند خودشان باید مسلح به علمی باشند که بتوانند این وظیفه را به خوبی انجام دهند که به نظر من روحانیت در این زمینه تاثیرگذار ترین افراد هستند.

وی گفت: روحانیت باید با استفاده از قدرت و جایگاه خود با فراهم سازی محیط دینی در جامعه عرصه را برای افراد شرور تنگ کرده و اجازه کوچکترین تحرکات را به آنها ندهد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی، با اشاره به نقش روحانیت و مسؤولان در برابر نا امنی های جامعه گفت: همه باید با همکاری و وحدت رویه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ترویج دهیم تا به خودی خود شاهد کاهش وقوع جرم در جامعه باشیم./936/پ202/س

ارسال نظرات