۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۰۹۴۵۳

ادامه جنجال ها درباره پخش سریال موهن علیه ائمه اطهار

خبرگزاری رسا ـ جنجال و کشمکش درباره پخش سریال موهن امام حسن (ع) و امام حسین (ع) میان علمای جهان اسلام ادامه دارد.
سريال موهن در مورد زندگي امام حسن و امام حسين عليهما السلام سريال موهن در مورد زندگي امام حسن و امام حسين عليهما السلام
به گزارش خبرگزاری رسا، جنجال، مخالفت و موافقت های پیرامون پخش سریال موهن «الحسن و الحسین و معاویه» و به تصویر کشاندن چهره ائمه اطهار (ع) همچنان در میان علمای جهان اسلام ادامه دارد.

این سریال که به بررسی دوران زندگی امامان حسن و حسین علیهم السلام و فتنه بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) می پردازد و به صورت گذرا دوران خلفا و نقش این دو امام در حوادث آن دوران و نیز دوران حکومت امیرالمومنین (ع) و همچنین صلح امام حسن با معاویه را به نمایش در می آورد در ماه مبارک رمضان از برخی شبکه های ماهواره ای عربی پخش خواهد شد.

احمد الطیب، شیخ الازهر مصر با پخش این سریال به شدت مخالفت کرده و خواستار عدم پخش آن در شبکه های مصری شده است.

علی عبدالباقی، دبیرکل مجمع پژوهش های اسلامی الازهر نیز در این باره گفت: این مجمع به تصویر کشیدن چهره پیامبران، اهل بیت(ع) و صحابه را به شدت رد کرده و حرام می داند و بر همین اساس است که الازهر با پخش سریال امام حسن (ع) و امام حسین (ع) مخالفت می کند.

وی افزود: مجمع پژوهش های اسلامی الازهر با ارسال نامه ای به وزیر اطلاع رسانی از وی خواست به دلیل عدم موافقت این مجمع از پخش این سریال جلوگیری کند.

محمود الشریف، رهبر سادات مصر نیز بر لزوم عدم پخش این سریال تاکید کرد و اظهار داشت: ما نسبت به پیامدهای خطرناک پخش و به تصویر کشیدن چهره ذریه پیامبر اکرم (ص) هشدار داده و در برابر شبکه های ماهواره ای که اقدام به پخش این سریال می کنند دست بسته نخواهیم ماند.

اما برخی از علمای جهان اسلام نظیر شیخ یوسف قرضاوی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمین که همواره به مبارزه با شیعیان می پردازد، شیخ حمود الهتار، وزیر اوقاف یمن و تعدادی از علمای وهابی عربستان سعودی موافقت خود را با پخش این سریال موهن اعلام کرده اند./980/ب902/گ
ارسال نظرات