۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۱۰۹۶۲۱

شهروندان بحرینی روز جمعه راهپیمایی بزرگی برگزار می کنند

خبرگزاری رسا ـ مردم بحرین در اعتراض به بی اعتنایی آل خلیفه به خواسته های مشروعشان، روز جمعه راهپیمایی می کنند.
بحرين مخالفت آل خليفه با خواسته هاي مردم
به گزارش خبرگزاری رسا، شهروندان بحرین در ادامه تجمع های هفتگی خود که در اعتراض به جنایت های رژیم آل خلیفه و بی اعتنایی به خواسته های ملت برگزار می شود، روز جمعه با شعار «ملت منبع قدرت است» راهپیمایی بزرگی برگزار خواهند کرد.

این راهپیمایی که هفتمین تجمع به شمار می آید، ساعت 17 روز جمعه و به دعوت جمعیت الوفاق اسلامی از میدان سار به سمت دراز برگزار می شود.

خبر دیگر از بحرین اینکه، مقامات آل خلیفه همه پیشنهادهای گروه های معارض حاضر در گفت وگوی ملی را رد کرد.

برپایی حکومت منتخب یا حکومت برخواسته از آرای ملت، تاسیس شورای تغییر قانون اساسی، اختصاص قانونگذاری به پارلمان، مساوات میان شهروندان در انتخابات، محدود کردن فعالیت مجلس شورا در مشورت و عدم دخالت در قانونگذاری، توقف اعطای تابعیت سیاسی به بیگانگان، تبدیل جمعیت های سیاسی به احزاب، تاسیس اتحادیه های کارگری و پیوستن دیوان نظارت مالی و اداری به پارلمان از مهم ترین خواسته های گروه های معارض بود که در گفت وگوهای ملی آل خلیفه مطرح شده بود، ولی با مخالفت مدیریت این گفت وگوها مواجه و همه این موارد رد شدند.

جمعیت های الوفاق، وعد، التقدمی، التجمع القومی که به عنوان معارض رژیم در این مذاکرات شرکت داشتند بر ضرورت موافقت ملت با نتایج گفت وگوها تاکید و اعلام کردند تنها در صورتی این نتایج را می پذیرند که نشات گرفته از خواسته ملت باشد.

جمعیت الوفاق اسلامی بحرین که بزرگ ترین حزب مخالف آل خلیفه به شمار می آید، هفته گذشته در اعتراض به عدم توجه به خواسته های ملت و به حاشیه راندن معارضه از این گفت وگوها کناره گیری کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات