۰۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۰۹۶۸۳
در پی بررسی قانون مبارزه با تروریسم در عربستان؛

جمعیت های اسلامی: آل سعود در پی سرکوب ملت است

خبرگزاری رسا ـ شخصیت ها و جمعیت های اسلامی عربستان، قانون مبارزه با تروریسم آل سعود را بهانه ای برای سرکوب ملت عنوان کردند.
عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، شخصیت ها و جمعیت های اسلامی عربستان از پیش نویس قانون مبارزه با تروریسم از سوی مقامات این کشور ابراز نگرانی کرده و این قانون را عاملی برای سرکوب معترضان به آل سعود خواندند.

شخصیت ها و جمعیت های اسلامی در سایت های شخصی خود، تصویب این قانون را چراغ قرمز برای سرکوب معترضان به آل سعود عنوان کرده و از علما خواستند با این قانون که حق انتقاد از رژیم را از شهروندان می گیرد مخالفت کنند.

آنان همچنین تصویب قوانینی نظیر سرکوب شهروندان به بهانه مبارزه با تروریسم و ممنوعیت برپایی راهپیمایی و تجمع های اعتراض آمیز علیه دولت را مغایر احکام اسلامی خواندند.

بر اساس این قانون پیشنهادی، هر فردی که به انتقاد از پادشاه و ولیعهد بپردازد به اتهام ضربه زدن به وحدت ملی و مخدوش ساختن چهره عربستان به بیش از 10 سال حبس محکوم خواهد شد.

این قانون همچنین اختیارات وسیعی به وزارت کشور می دهد و مقامات سعودی بر اساس آن می توانند زندانیان را بدون محاکمه یا با محاکماتی به صورت محرمانه در حبس نگه دارند.

این قانون در سال 2003 میلادی مطرح شده و به صورت معلق باقی مانده بود، ولی راهپیمایی های اخیری که در استان های مختلف این کشور برگزار شد، مقامات سعودی را بر آن داشت تا این قانون را دوباره مطرح کنند.

سازمان عفو بین الملل نیز روز دوشنبه اعلام کرد که مقامات عربستان سعودی به دلیل انتقاد این سازمان از قانون مبارزه با تروریسم و ابراز نگرانی از هدف قرار گرفتن شهروندان در پی این قانون، سایت این سازمان را در عربستان مسدود کردند./980/ب901/گ
ارسال نظرات