۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۰۹۷۴۳

بزرگ ترین راهپیمایی انقلاب بحرین برگزار شد/ الوفاق:از خواسته های مشروعمان کوتاه نمی آییم

خبرگزاری رسا ـ جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در بزرگ ترین راهپیمایی ملی بر ادامه اعتراضات تا تحقق کامل مطالبات ملت تاکید کرد.
بزرگ ترين راهپيمايي در بحرين بزرگ ترين راهپيمايي در بحرين بزرگ ترين راهپيمايي در بحرين بزرگ ترين راهپيمايي در بحرين بزرگ ترين راهپيمايي در بحرين بزرگ ترين راهپيمايي در بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، ده ها هزار تن از شهروندان بحرینی، روز گذشته در اعتراض به ادامه جنایت های آل خلیفه و بی اعتنایی به مطالبات مردم، راهپیمایی بزرگی از میدان سار به سوی دراز برگزار کردند.

این راهپیمایی که بزرگ ترین راهپیمایی معترضان از آغاز قیام تاکنون به شمار می آید بنا به دعوت جمعیت شیعی الوفاق اسلامی و با شعار «ملت، منبع قدرت است» برگزار شد.

راهپیمایی کنندگان با برافراشتن پرچم بحرین و پلاکاردهایی که خواسته های ملت بر آنها نوشته شده بود بر لزوم اجرای اصلاحات ریشه ای و واقعی در این کشور تاکید کردند.

این راهپیمایی بزرگ با قرائت بیانیه پایانی جمعیت الوفاق اسلامی پایان یافت.

در این بیانیه آمده است: جنبش ملت بحرین برای مطالبه حقوق سیاسی خود دارای تاریخی فعال، پررنگ و درخشان است و قیامی که در 14 فوریه شعله ور شد در ادامه همان جنبش و موازی انقلاب های بهار عربی بوده و جزء مهم و پویایی از این انقلاب هاست که با مسالمت آمیز، متمدنانه، معتبر و شجاعانه بودن، شگفتی و حیرت جهانیان را به همراه داشت و الگوی جنبش های سیاسی است که در برابر تهدیدات و سرکوب ها ایستادگی کرده و بر تحقق کامل مطالبات ملی و مشروع پافشاری می کند.

الوفاق افزود: خواسته هایمان کمترین خواسته در برابر مطالبات انقلاب های عربی به شمار می آید، ولی با وجود سیاست سرکوب و قلع و قمع همچنان بر مسالمت آمیز و متمدنانه بودن استوار است و بر احقاق مطالبات مشروع و ملی پافشاری می کند. نظام، وابستگان و افرادی که در داخل و خارج از بحرین به کسب روزی از این رژیم مشغول هستند تلاش فراوانی کردند تا انقلاب را با واژه های کذب و دروغین وصف کنند، لیکن همه این تلاش ها بیهوده بوده و در برابر مطالبات ملی، تحرکات مسالمت آمیز و بهایی که ملت در قالب خون و شکنجه و اخراج از کار تقدیم می کند ناکام مانده و نتوانست در برابر ایمان و عدالت خواهی راسخ ملت قد علم کند.

این جمعیت تصریح کرد: ملت وفادار بحرین به جهانیان ثابت کرد که آزادی و دموکراسی خواه و عدالت و مساوات طلب است و از حقوق یک گروه دفاع نمی کند، بلکه مطالبات آن کاملا ملی بوده و مصالح همه شهروندان را در نظر گرفته است. خواسته های ملت مبنی بر تشکیل حکومت منتخب، پارلمانی با صلاحیت های کامل قانونگذاری و نظارتی، حوزه های انتخاباتی عادلانه و احترام به آرای شهروندان، دستگاه قضایی عادل و امنیت برای همه مردم از مطالبات ملی و مشروع به شمار می آیند و کسانی که دارای عقل سلیم، فطرت طبیعی، احساس ملی و اراده ای آزادانه هستند نمی توانند با این خواسته ها مخالفت کنند و ملت نیز هیچگاه از این مطالبات بازنمی گردد و برای تحقق آنها استوار و ثابت قدم است.

معترضان بحرینی تاکید کردند: هرگونه اقدام و برنامه ای که از سوی رژیم و سازمان های وابسته به آن نظیر گفت وگوی ملی انجام می گیرد پروژه هایی شکست خورده هستند و تنها به گذشت زمان، بحرانی تر شدن اوضاع و ریشه دار کردن مشکلات منجر می شوند، ولی نمی توانند ذره ای از اراده و هوشیاری و عزم ملت بکاهند و شهروندان بحرینی با قدرت تمام برای رسیدن به خواسته های خود تلاش می کنند و از این مطالبات مشروع کوتاه نمی آیند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: ضمن تشکر از همه کسانی که در این راهپیمایی بزرگ شرکت کرده و عشق خود را به وطن نشان داده اند، از همه شهروندان عزیز می خواهیم به صورت فعال و همیشگی در صحنه حضور داشته باشند و سکون و بی تحرکی را از فرهنگ خود پاک سازند، زیرا خواسته های ما عادلانه و مشروع است و باید برای تحقق کامل آنها تلاش فراوانی انجام دهیم./980/ب901/گ
ارسال نظرات