۰۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۰۹۷۶۲
مدیر کانون پرورش فکری ‌آذربایجان شرقی:

حوزه علمیه در تربیت مبلغان عرصه کودک و نوجوانان فعال شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی بر تربیت نیروهای متخصص حوزه کودک و نوجوانان در مدارس علمیه کشور تاکید کرد.
فعاليت فرهنگي مبلغان حوزه علميه
حجت‌الاسلام الیاس ابراهیمی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: رویکرد اصلی فعالیت‌های این مرکز پرورش و تربیت فکر و اندیشه کودکان و نوجوانان بر اساس آموزه‌های دینی و اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی با بیان این‌که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی مفاهیم دینی را بیشتر به صورت غیرمستقیم به گروه های سنی مخاطب منتقل می‌کند، گفت: نیاز به تعامل و همکاری حوزه های علمیه در اهداف این مرکز بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این‌که نقطه مشترک حوزه های علمیه و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پرورش تفکر پاک و دینی است، تصریح کرد: زمان آن رسیده که حوزه های علمیه با تربیت مبلغان و نیروهای متخصص در مسائل کودک و نوجوانان نسبت به تبلیغ مبانی متعالی اسلام وارد حوزه های جدیدی شوند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی با تاکید بر برنامه ریزی کلان و حساب شده در کشور برای تعامل گروه های سنی کودک و نوجوانان با حوزه های علمیه و مساجد گفت: جوانان باید از سنین پائین ارتباط معنوی با روحانیت داشته باشند تا در آینده شاهد شکوفایی نسلی پویا که مورد تاکید آموزه اهی دینی است، باشیم.

وی با تاکید بر این‌که تعامل دوسویه میان حوزه‌های علمیه و مراکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضرورتی مهم و حساس است، گفت: باید این حقیقت تلخ را پذیرفت که هنوز پس از گذشت 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، با کمبود روحانیان مبلغ آشنا به مسائل روانی کودکان و نوجوانان روبه‌رو هستیم، البته در سال‌های اخیر دفتر تبلیغات اسلامی قدم‌های خوبی برداشته اما کافی نیست./935/ت303/س
ارسال نظرات