۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۱۰۹۹۲۰

بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه قرآن کریم آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور مسؤولان حوزوی برگزار شد.
آغاز به کار بخش حوزوي نوزدهمين نمايشگاه قرآن کريم آغاز به کار بخش حوزوي نوزدهمين نمايشگاه قرآن کريم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم آغاز به کار بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ، دوشنبه دهم مرداد ماه با حضور روحانیان و برخی مسؤولان حوزوی در سالن همایش‌های نمایشگاه قرآن برگزار شد.

در این مراسم آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری برپایی این نمایشگاه قرآن را یکی از افتخارات نظام اسلامی ایران معرفی کرد و گفت: بخش حوزوی قلب نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است.

وی با اشاره به این که در همه برنامه ریزی ها و استراژیک ها باید از قرآن الگو گرفته شود، خاطرنشان کرد: باید به سمتی حرکت کرد که قرآن گویش عمومی مردم شود و نتیجه فعالیت های مراکز قرآنی فراگیری فرهنگ قرآن در جامعه باشد.

آیت الله خاتمی از برنامه های موجود قرآنی حوزه انتقاد کرد و افزود: باید برنامه های حوزه به صورتی باشد که طلبه از پایه اول به بعد به صورت منظم قرآن و تفسیر را فرا بگیرد و تشکل های قرآنی حوزه این خلای فوق را پر کنند و یک موج قرآنی را ایجاد کنند.

در ابتدای مراسم؛ حجت الاسلام سید حسن طیب حسینی، مدیر بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برنامه های این بخش را تشریح کرد.

وی برگزاری جلسه نقد فیلم و سریال های مذهبی و قرآنی و میزگرد اقتصادی، معرفی حوزه های علمیه کهن، بخش کودک، برنامه دفاعیه پایان نامه های سطح 4 ، رونمایی از آثار ممتاز حوزویان، رونمایی از اولین نشریه قرآنی روشن دلان که به خط ابری است را از برنامه های جدید بخش حوزوی برشمرد.

گفتنی است؛ نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از ساعت 17 تا 24 تا چهارم شهریو ماه مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد./921/پ202/ص


ارسال نظرات