۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۰۹۹۷۵
الوفاق بحرین:

آزادی در بحرین در حال پسرفت است

خبرگزاری رسا ـ یکی از رهبران جمعیت الوفاق اسلامی بحرین تاکید کرد که آزادی در این کشور به شدت در حال پسرفت است.
خليل المرزوق عضو جمعيت الوفاق بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، خلیل المرزوق از رهبران جمعیت الوفاق اسلامی و معاون مستعفی رئیس پارلمان بحرین در کنفرانس خبری این جمعیت که روز گذشته در منامه برگزار شد با اشاره به ادامه بحران در این کشور گفت: در حالی که کشورهای منطقه پس از قیام ملت ها در حال اعطای آزادی به مردم هستند، آزادی در بحرین به شدت در حال پسرفت است و هیچ تحرکی در این زمینه از سوی مقامات بحرینی مشاهده نمی شود.

وی افزود: حوادث ماه های اخیر بحرین از تک روی در قدرت ناشی می شود، ولی ما دیگر تمایلی به بازگشت به گذشته نداریم و همراه با تحولات جهان و کشورهای عربی پیش می رویم.

خلیل المرزوق تصریح کرد: گفت وگوهای سازنده و جدی می تواند بحرین را از بحران کنونی خارج سازد، اما اینکه بیاییم و گزارشی را تحت عنوان توافق ملی به مردم نشان دهیم که اوضاع در آن همانند گذشته بوده و هیچ تفاوتی نکرده باشد نمی تواند مشکلات کشور را حل و فصل کند.

عضو جمعیت الوفاق بر لزوم مشارکت همگان در صحنه های مختلف کشور تاکید کرد و اظهار داشت: هدف الوفاق از مشارکت همگانی، شریک قلمداد کردن همه شهروندان در امور مختلف کشور است که با نظام انتخاباتی، دولت قانونی و مدنی و استقلال دستگاه قضا حاصل می شود تا شهروندان بتوانند ثبات و امنیت را کاملا احساس کنند. این نظام سبب می شود تا هیچ قدرتی به خود اجازه ندهد به کشتار مردم بپردازد و مساجد را ویران سازد.

وی حق رای را متعلق به همه شهروندان خواند و ادامه داد: برخی ما را متهم می کنند که با برافراشتن شعار «هر شهروند یک رای » می خواهیم طایفه ای را به قدرت رسانده و طایفه دیگر را به حاشیه برانیم، این شعار اوج عدالت و مساوات است، زیرا حق رای به همه شهروندان اختصاص دارد و اگر در نظام انتخاباتی به خوبی اجرا شود شاهد برقراری دموکراسی در کشور خواهیم بود.

المرزوق از ادامه سیاست تبعیض از سوی رژیم آل خلیفه به شدت انتقاد کرد و بیان داشت: سیاست تبعیض نظام همه ادارات و سازمان ها را فراگرفته است، به طوری که این سیاست در وزارت آموزش و پرورش نیز اعمال شده و بسیاری از کسانی که سال هاست از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند حق استخدام شدن را ندارند، ولی برخی دیگر بدون اینکه در معلومات علمی آنان دقت نظر شود به استخدام این وزارتخانه درمی آیند./980/ب902/گ
ارسال نظرات