۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۱۰۰۲۵
استاد حوزه علمیه:

هنر کارآمدترین ابزار برای تبلیغ معارف دینی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه ماکو گفت: زبان هنر کارآمدترین ابزار برای تبلیغ معارف و ارزش‌های دینی در میان نسل جوان و نوجوان جامعه است.
هنر کارآمدترین ابزار برای تبلیغ معارف دینی است
حجت الاسلام جعفرزاده، استاد حوزه علمیه ماکو، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان این‌که تابستان مناسب‌ترین فرصت برای گسترش مفاهیم و مضامین دینی در میان نسل جوان است، افزود: در این مسیر باید از ابزارهای تبلیغی جذاب و کارآمد همچون هنر استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که طرح‌های تبلیغی خوبی برای اشاعه فرهنگ دینی در سال‌های اخیر از سوی سازمان‌های متولی انجام شده است، تصریح کرد: حجم کارهای انجام شده و همچنین افراد تحت آموزش این طرح‌ها کافی نیست و باید این برنامه‌ها در سطح ‌کلان صورت گرفته و جامعه هدف بیشتری را در برگیرد.

این مدرس حوزوی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ابزارهای نوین در تبلیغ دینی‌ تصریح کرد: در عصر معاصر امروزی و با وجود ابزار‌های تبلیغی متعدد، قالب‌های سنتی و تکراری شکل در ترویج و بیان مفاهیم دینی جوابگو نیست.

حجت الاسلام جعفرزاده ادامه داد: در این راستا باید برنامه های تبلیغی را همگام و همسو با ابزارها و فن‌آوری‌های نوین روز طراحی و اجرا کرد.

استاد حوزه علمیه ماکو با اشاره به این‌که نباید در استفاده از تکنولوژِی روز از برخی از ارزش‌ها و باورهای برخاسته از فرهنگ اصیل اسلامی غافل شد، تاکید کرد: باید از همه ظرفیت ها به انواع مختلف در راستای تعمیق و اشاعه هر چه بهتر و کیفی تر معارف دینی و قرآنی استفاده شود.

وی عملیاتی شدن مباحث تبلیغی را یکی از راهکارهای جذب نسل جوان به مراکز مذهبی و تبلیغی عنوان و تصریح کرد: نسل جوان امروز باید با تمام وجود ارزش های دینی را در جامعه لمس کند تا پذیرش آن آسان‌تر باشد.

این مدرس حوزوی فصاحت و بلاغت را مهم‌ترین مهارتی دانست که متولیان امر تبلیغ دینی باید به آن تجهیز باشند.

به گفته این مدرس بیان رسا، شیوا، گویا، شناخت نیازهای روحی و معنوی مخاطب و درک زمان و مکان برای بیان معارف دینی را از جمله پارمترهایی عنوان کرد که یک مبلغ باید ان را در نظر داشته باشد.

حجت الاسلام جعفرزاده در پایان با بیان اینکه عدم حضور روحانیون در اماکن عمومی و در میان نسل جوان فضا را برای جولان فرصت طلبان فراهم می سازد، افزود: اگر روحانیون در محافل عمومی همچون پارک ها و بوستان ها در میان خانواده ها و نسل جوان حضور یابند، افراد در می‌یابند که این قشر نیز از خود آنان بوده و مخالف شادی و تفریحات سالم نیستند چه بسا که اسلام دین اعتدال و میانه روی است در همه حال افراد را از افراط و تفریط منع کرده است./936/پ202/س
ارسال نظرات